Д ецата развиват уменията, които са им нужни, за да могат да четат от една страна през непосредствения си ежедневен опит, а от друга - чрез целенасочена работа с думите и езика.
Различните деца придобиват този опит по различен начин, в зависимост от средата, в която живеят и вида на потребностите си, разказват от Priobsti.se
Един доказано работещ подход за адресиране на евентуални трудности при четенето е структурираното, интерактивно четене, наречено още „диалогично четене“.

Диалогичното четене предоставя на родителя или учителя набор от техники, които да използва по време на четенето с детето, които целят да насочват диалога между тях двамата по време на самото четене.
За детето обичаен подход към четенето е като към пасивно преживяване, при което родителят насочва вниманието му към картинките на страницата, докато чете текста.
Диалогичното четене изисква активното участие на детето.

Диалогичното четене е пример за обучителен подход, който може да създаде възможности за децата с обучителни трудности като в същото време представлява добър инструмент за учене и за децата, които нямат затруднения.
Вижте още по темата:
Нека ви разкажем за приказния свят на детската книга
От конкретно към абстрактно мислене
10 лесни стъпки за щастливи деца
Как да изградим добра самооценка в детето си
Как да се справим с повишената двигателна активност при децата