К омпанията "Булсатком" АД е глобена 200 хил. лв. от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за заблуждаваща реклама.
Производството е образувано заради жалби от страна на "Интерактивни технологии" АД и "Евроком кабел мениджмънт България" ЕООД, съобщиха от комисията.
Поводът е излъчена реклама, според която единствено "Булсатком" предлага на пазара сигнала HD (High Definition), както и че дружеството "е единственият HD оператор в България".
Комисията постанови прекратяване на нарушението, т.е. спиране на рекламата.
Събраните материали доказали безспорно, че още преди началото на рекламната кампания на "Булсатком" услугата "HD-сигнал" е била предлагана от "Интерактивни технологии" и "Евроком кабел мениджмънт България".
Според антимонополистите рекламният клип на "Булсатком% е въвел в заблуждение потребителите чрез разпространяването на факти в изопачен вид.
Компанията е изтъкнала своята изключителност по отношение на предлаганата услуга, въпреки наличието на още две дружества, които я предоставят.
При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание продължителния период и броя на излъчвания на рекламното послание, както и това, че то е обхванало цялата страна.
Според КЗК, с подобно поведение се пренебрегват основни принципи на конкуренцията и се нарушава добросъвестната търговска практика.