Още по темата

Facebook загуби 148 млрд. долара за около 90 минути, след като Марк Зукърбърг обяви последните финансови резултати на компанията. Те не са чак толкова лоши, но не са идеални, а прогнозите на Зукърбърг допълнително разочароваха инвеститорите, съобщават BusinessInsider и TechCrunch.

Зукърбърг критикуван остро след коментар за Холокоста

Зукърбърг в ЕП: Извинявам се, не направихме достатъчно

Компанията е записала 13,23 млрд. долара приходи за второто тримесечие на годината, при очаквани от инвеститорите 13,36 млрд. Основният проблем обаче е значително по-малкото темпо на ръст на потребителите.

ЕС наложи рекордна глоба на Google от 4,3 млрд. евро

Инвеститори притискат Мъск да се извини за скандалите

През първото тримесечие на годината то е било 3,14%, като от години ръстът на потребителите е в този диапазон. Сега обаче той се е увеличил само с 1,54% до 2,23 млрд. активни потребители месечно. Дневните активни потребители също са се увеличили с 1,44% спрямо 3,42% през първото тримесечие.

Това означава, че второто тримесечие на тази година е с най-малък ръст на потребителите в историята на компанията. Марк Зукърбърг се опита да зарадва инвеститорите с новината, че 2,5 млрд. души, или една трета от световното население, използват поне една услуга на Facebook всеки месец.

Финансовият директор на Facebook Дейвид Венър още повече охлади инвеститорите с прогнозата, че компанията очаква понижаване на ръстовете на приходи и печалби, като поне през следващите няколко години вече няма да има ръстове от по над 40%. Всичко това звучи логично за компания, която вече е узряла и насища наличния пазар.

Facebook ще се бори с фалшивите новини в България

Социалните мрежи са като "поведенчески кокаин"

Въпреки това, инвеститорите никак не харесаха новината и започнаха да продават акции още докато течеше конферентния разговор, който представя резултатите на Facebook.  Не помогна и обяснението на Венър, че доларът е в период на спад тази година и това също се отразява на приходите от други държави след конвертирането на валутите.

Реакциите на анализаторите също не помогнаха. "Този спад е с магнитуд отвъд всичко, което сме виждали досега", коментира анализатор на Jeffries. Венър отговори, че анализаторите не трябва вече да очакват подобни големи ръстове.

Facebook продължава да губи от най-важната си аудитория

Самият Зукърбърг обяви, че Facebook ще продължи да инвестира големи суми в борбата с фалшивите новини, мерки против кампании за дезинформация и др. Разбира се, компанията не се отказва и от разработката на нови продукти и услуги. Резултатът ще е осезаемо повишаване на разходите.

Всичко това доведе до рязък спад на акциите на Facebook с над 24%. Това изтри около 148 млрд. долара от капитализацията на Faebook за около 90 минути. В последствие цените леко се повишиха, но останаха на около 20% по-ниски след обявяването на резултатите.

Социалните мрежи ще се борят с пристрастяването

Facebook споделяла лични данни с 61 други компании

За втори път тази година Facebook изпитва сериозен срив на акциите си. Първият беше в разгара на скандала с Cambridge Analytica. В последствие обаче компанията успя да превърне проблема в предимство и не само върна цените на акциите на предишните им нива, но и дори ги надскочи. Този път обаче това няма да е толкова лесно, защото новите резултати показват проблем със способността на Facebook да привлича нови потребители.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.