Великобритания стана първата развита страна в света, в която обемът на рекламите по интернет надмина стойността на телевизионните реклами.
Това съобщи Би Би Си, позовавайки се на Агенцията за интернет реклама (Internet Advertising Bureau) и одиторската компания ПрайсУотърхаусКупърс (PricewaterhouseCoopers).
Според експертите през първата половина на 2009 г. във Великобритания за интернет реклами са похарчени рекордните 1,75 млрд. бр. лири (2,8 млрд. долара), което е с 4,6% над равнището през същия период на миналата година.
Онлайн рекламите във Великобритания сега имат дял от 23,5% от рекламния пазар в страната, а интернет вече е най-търсеното от рекламодателите средство за масово осведомяване.
За интернет реклама се смятат имейли, малки обяви, банери, както и повишаване на позицията на даден сайт при резултатите в търсачките.
Като цяло рекламният пазар в страната се е свил с 16% сравнено със същия период на миналата година.
Още през 2006 г. мрежата надмина по обем на рекламните поръчки за печатните информационни средства.
Органът, представляващ частните телевизии във Великобритания, заяви, че сравнението между рекламата в телевизиите и интернет било нечестно.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!