Оа азът на България в чуждите медии е свързан главно с корупция и липса на реформи.
Това показва анкета сред българите, живеещи в чужбина, представена от главния секретар на БТА Евелина Андреева на организираната от агенцията Пета световна среща на българските медии.
На въпроса с какво се асоциира България 56% са отговорили: с корупция и липса на реформи, 50% - с Черноморието, а според 41% - с футболисти и спортисти.
Запитани колко често се споменава България в страната, където живеят, 24% казват, че това е не по-често от веднъж месечно, а други 24% - нито веднъж.
Половината от запитаните не се чувстват горди с публикациите за България; също толкова не са виждали реклама на България в страните, в които живеят.
Всички имаме принос в това как се формира образът на България по света, коментира министърката по европейските въпроси Гергана Паси в дискусията, посветена на образа на страната ни по света и ролята на медиите и българските диаспори в
чужбина.
Голяма част от публикациите в чуждите медии са интерпретативни, дистанцирани, което вероятно произтича от факта, че се преразказва и така се натрупва критична маса от клишета за България, каза тя.
Образът на България в чуждите медии в много голяма степен отговаря на образа на България, формулиран у нас самите, смята министър Паси.
Той не можел да бъде перфектен, защото все още държавата ни била далеч от перфектност. Ниското ни самочувствие обрича България да стои във фризера на европейската преса, смята Гергана Паси.
Много голяма отговорност на медиите е да формират самочувствие и да показват, че прекалената скромност пречи на себеизявата.

Източник:
ЕПА/БГНЕС