Мащабна комуникационна кампания започна Европейският парламент (ЕП) по повод предстоящите през юни избори за евродепутати. Тя ще има едно и също лого и послание във всички 27 страни членки и то е „Ти избираш!".
375 млн. са европейците, които могат да упражнят своето право на вот на изборите в началото на юни. 36 млн. младежи ще гласуват за първи път.
Целите на кампанията са три:
- да им каже, че е важно да гласуват за Европейски парламент
- да им обясни защо е важно, а именно, че там се взимат решения по въпроси, които засягат всички граждани на ЕС и чрез избора си те могат да повлияят на тези решения в една или друга посока
- да се преодолее евроскептицизмът.
При представянето на комуникационната стратегия в Брюксел беше уточнено, че тя е институционална. Нейната задача не е да подкрепя една или друга партия, а да провокира полемиката по 10 теми от ежедневието на гражданите и да ги накара да се замислят за своята позиция по тях, съответно на кого да делегират правото да я защитава.
Темите са: енергетика, финансови пазари, транспорт, сигурност, наука, образование, миграция, защита на потребителите, стандартизация, борба с дискриминацията.
Те ще привлекат вниманието на гласоподавателите в 27-те под формата на улични инсталации, билбордове, плакати, картички и други рекламни материали. Радио и телевизионен клип и хепънинги в големите градове ще са част от кампанията.
Социалните мрежи също ще бъдат използвани. В YouTube.com ще има специален канал на Европейския парламент.
В България в началото на април очакваме две инсталации - едната е свързана с темата за границите и колко отворени трябва да са те, а другата със защитата на потребителите и оказването върху продуктите на тяхното съдържание.
Инсталациите ще минат през четири града - първо в София и Варна, а след това в Пловдив и Бургас.
В района на НДК ще бъде поставена мултимедийна избирателна кабина, в която всички желаещи ще могат да запишат своя въпрос или коментар по предварително зададени теми. Съобщенията ще бъда преведени на всички езици на общността, а представителите на европейските партии ще бъдат приканени да дадат отговор по тях.
Ключовата дума на кампанията е изборът - на алтернатива и кой да я защитава на европейско ниво, дали да гласуваш или не. Понякога негласуването също е политическа позиция и ние я уважаваме, заяви зам.-председателят на ЕП, който отговаря за връзките с обществеността, Алехо Видал Куадрас.
Всичко това ще бъде фон и допълнение на истинската политическа кампания, в която партиите ще опитат да убедят гражданите да пуснат своя глас за тях.
Изборите за Европейски парламент трябва да се проведат между 4 и 7 юни. Конкретните дати за всяка страна се определят на национално ниво. Резултатите на всяка държава членка не могат да бъдат обявявани до вечерта на 7 юни, за да не повлияят избора в останалите страни.
Единствените държави в ЕС, които все още не са определили дата за изборите, са България и Унгария.