Г отови са резултатите от експертизата на новата настилка на бул. "Цариградско шосе" в София и според тях тя не отговаря на някои места по показател "надлъжна равност", съобщи заместник-кметът по транспорт на столицата Велизар Стоилов.
По останалите показатели - носимоспособност, коефициент на еластичност и физико-механични качества, платното отговаря напълно на нормативните изисквания, се отбелязва в становището на Националната лаборатория по пътища и мостове към фонд "Републиканска пътна мрежа".
Участъкът от Ректората на Софийския университет до Орлов мост, както и по моста, отговарят напълно на изискванията за надлъжна равност, каза Стоилов. Този показател е извън нормата в пътните платна от бул. "П. К. Яворов" до Орлов мост, където са установени 14 неравности със средна дължина 25 метра.
Според пътните специалисти, причините за това са няколко, като основната е в голямата близост на ревизионните шахти по пътното платно.
По този начин машинистът на асфалтополагащата машина не е могъл да следи за прецизната нивелация на асфалта при полагането му, обясни Стоилов.
Той посочи, че именно между шахтите е най-изразена неравността на пътната настилка. Неравности по пътя са се получили и на местата, където на машините се е наложило да изчакват доставката на асфалт.
Асфалтът се полагаше при много високи температури на въздуха и в кратки срокове заради важността на трасето. Ремонтираните участъци бяха пуснати веднага след ремонта, коментира зам.-кметът.
Постигната договореност с изпълнителя "Пътища и съоръжения" ЕАД е до месец да се извърши пълно геодезично заснемане на преасфалтираният участък. След това ще бъдат неравностите ще бъдат преасфалтирани.
Изпълнителят ще получи парите за извършената работа едва след отстраняването на неравностите, каза Стоилов.