Още по темата

Най-големият и популярен видео канал в YouTube, PewDiePie, загуби двата си най-големи спонсора - Google и Disney. Причината е публикация на в. The Wall Street Journal, в която се казва, че в девет от клиповете на канала, публикувани през последните 6 месеца, има нацистки символи и снимки на Хитлер.

Собственик на видео канала е шведът Феликс Арвид Улф Келберг. През годините той придоби популярност чрез видео клипове, на които показва как играе на различни видео игри и ги коментира с хумор. С времето популярността му нарасна значително и той започна допълнителни проекти, клипове със сарказъм, коментари и др. Неговият канал има най-много абонати от всички останали в YouTube - над 53 млн. души. Клиповете му са гледани близо 15 млрд. пъти.

Как се става милионер, преди да навършиш 30?

PewDiePie придоби известно и заради пиперливия си език и острия сарказъм, като не бяга и от деликатни теми. През последните месеци той открито и остро критикува YouTube заради промени във видео портала, които според мнозина собственици на канали (те наричат себе си "ютюбъри") смятат, че са в техен ущърб и намаляват възможностите им за печалба и увеличаване на аудиторията.

Интернет империята на Google в цифри

Келберг обича да провокира. Според повечето му фенове, така той привлича вниманието към важни теми и осмива медиите и политиците. Според критиците му той просто търси лесно и евтино внимание. И в двата варианта усилията му дават резултат. Неофициалните изчисления показват, че миналата година PewDiePie е спечелил около 15 млн. долара Не малка част от прихода му идва от допълнителни партньорства. Заради обвиненията в нацизъм и антисемитизъм обаче Келберг сега загуби двете най-големи партньорства.

Служители напускат Google, защото им плаща много

Първо Disney обяви, че прекратява партньорството си и всички бизнес отношения с Келбърг. "Въпреки че Феликс е създал много последователи като е провокативен и неуважителен, той видимо прекали този път и тези видеа са некоректни", коментира говорител на Maker Studios, която е собственост на Disney.

В последствие PewDiePie е свалил три от видеата. В някои от тях има индиции, които държат ръчно написани банери "Смърт на всички евреи", на които Келбърг е платил да се снимат по този начин. В своя публикация, PewDiePie казва, че го е направил, за да покаже колко е абсурдно, че има хора, които за пет долара биха казали всичко. "По никакъв начин не подкрепям речта на омразата. Мисля, че съдържанието, което създавам, е за забавление, а не място за политически коментари. Знам, че аудиторията ми разбира това и затова идва на моя канал. Разбирам, че шегите са обидни, но не това е целта ми. Вече сме 2017 г. и трябва да започнем да разделяме това, което е шега и това, което е реален проблем. Мисля, че има разлика между шега и това наистина да искаш смъртта на всички евреи", коментира Келбърг.

Реакцията му обаче не беше достатъчна да намали недоволството срещу него. В последствие YouTube обяви, че спира ексклузивния онлайн сериал на PewDiePie, който се предлагаше в платената секция на видео портала. Собственикът на YouTube, Google, пък премахна Келбърг и канала му от преференциалната програма за рекламодатели. В нея Google препоръчва на световни имена най-популярните и добри канали и им помага да печелят повече.

Преследването на бъдещето носи загуби за Google

Всичко това ще има директно отражение върху приходите на PewDiePie. Все пак той запазва канала си и ще може да участва в обикновената рекламна платформа като всички останали. Въпреки това YouTube вече е спряла рекламите в други негови клипове, които също смята за обидни.

imso glad about all this pewdiepiebacklash for anti-semiticjokes because: THEY ARENT FUNNY. THEY ARENT APPROPRIATE. THEY SHOULDNT BE MADE

— 🍄 エモキノコ🍄 (@emokowanibuchi) February 15, 2017

Това ще се отрази и на YouTube, който използваше PewDiePie като една от основните личности на платената версия YouTube Red. Освен това видео порталът плащаше за сериала на PewDiePie и покриваше разходите по неговото създаване.