Още по темата

Facebook увеличи дяла на фалшивите и дублирани профили в социалната си мрежа, съобщава онлайн изданието BusinessInsider. Компанията изчислява, че вече има около 60 млн. фалшиви профила и около 207 млн. дублирани профила. Данните са поместени в редовния доклад за финансовите резултати на компанията за третото тримесечие на годината.

Посланията на Русия стигнали до 126 млн. американци

Досега Facebook изчисляваше, че дублираните профили са около 6% от общия брой. Сега компанията увеличава дяла им до 10% от всички 2.07 млрд. профила, които са активни поне веднъж месечно. Преди дялът на фалшиви профили беше 1%, докато сега е увеличен до 2% или 3%. Facebook казва, че промените са породени най-вече от новия метод, който компанията прилага за определяне на съмнителните профили.

Тръмп обвини "Фейсбук", Зукърбърг му отговори

"Фейсбук" осветли мащабна руска кампания за фалшиви новини

Освен това основателят на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че компанията ще вземе по-строги мерки за справяне с фалшивите профили и фалшивите новини. Решението му е нов опит да успокои политиците в САЩ, които през последните дни остро критикуват компанията заради подозренията, че платформата ѝ за онлайн реклама е използвана от руски агенти, за да влияят на президентските избори миналата година.

"Нашето общество продължава да расте и нашият бизнес се развива много добре. Нищо от това не е от значение, ако услугите ни се използват по начини, които не сближават хората. Категорични сме за недопускането на злоупотреби с нашите платформи. Инвестираме в сигурността толкова много, че ще повлияе на общата печалба на компанията. Защитата на нашето общество е по-важна от максималните печалби", пише Зукърбърг в писмо до инвеститорите. Компанията казва още, че ще удвои броя на служителите, които проверяват съдържанието, което се публикува и споделя в социалната мрежа.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.