В понеделник IBM започва кампания по набиране на няколкостотин служители, основно икономисти, за новия си център, който ще открие в София.
България е шестата държава, в която компанията ще има център за обслужване и управление на бизнес процеси (Managed Business Process Services), съобщиха в четвъртък от офиса на "IBM България".
Такива звена за аутсорсинг на бизнес услуги вече работят в Аржентина, Китай, Унгария, Индия и САЩ. Центърът в София ще бъде част от мрежата от 80 центъра на IBM по света.
Новият център ще се различава от тези на "Хюлет - Пакард" и "Майкрософт" например, които вече работят в София. Те обслужват клиенти на компаниите, които ползват техни продукти и технологии.
Не отваряме ИТ център, а звено за бизнес консултантски услуги, уточниха от IBM. Тези услуги ще се ползват от фирми, които изнасят дейностите си по финанси, счетоводство и доставки към външни компании.
Новата структура ще обслужва както регионални клиенти от Централна и Източна Европа, така и глобални - от Северна и Южна Америка и Азия.
За работа в центъра на IBM в София се търсят основно счетоводители и финансисти, които да владеят един от следните езици - немски, италиански, португалски, испански, френски, холандски и някои скандинавски, на които ще бъдат обслужвани клиентите.
За избора на служители са наети две компании за подбор на персонал - "Менпауър" и AIMS. Сред обявените на сайта на "Менпауър" позиции са счетоводител, асистент-счетоводител, оператор в кол-център, администратор финанси, ръководител на финансово-счетоводен отдел.
Това е причината от IBM да твърдят, че предстоящата кампания по наемане на служители няма да конкурира пряко останалите компании, които търсят специалисти най-вече в областта на информационните технологии.
От компанията очакват на офертите за работа да се явят кандидати не само от България, но и българи, работещи в чужбина.
Засега от "IBM България" не дават информация за размера на инвестицията. Първоначално центърът ще започне дейността си в сградата на "Интерпред", където се намира офисът на компанията, а на по-късен етап ще се наеме отделна сграда.
Много е възможно той да поеме и обслужването на клиенти на "Ксерокс", която преди месец обяви, че закрива дейности в Ирландия и ще ги насочи към веригата от обслужващи звена на IBM, в това число и в България.
Засега най-големият център за обслужване на клиенти в България има "Хюлет - Пакард". Сега в него работят близо 800 души, до края на тази година броят им ще достигне хиляда.
Неотдавна от компанията обявиха, че до края на 2008 г. в него ще бъдат открити още 250 нови работни места заради новите проекти и разширяването на дейността на центъра.
Глобал деливъри центърът на "Хюлет - Пакард" беше открит в София преди една година и пое обслужването на клиентите на компанията в региона на Европа, Близкия изток и Африка. За целта компанията нае сграда с площ 10 хил. кв.м в "Бизнес парк София".
В началото на септември "Майкрософт" завърши кол-центъра си в София. Той пое обслужването на клиентите от Балканите и Югоизточна Европа.
Центърът на "Майкрософт" също се намира в "Бизнес парк София". Досега от компанията не са обявили стойността на инвестицията в него. Спецификата на езиците за работа наложи "Майкрософт" да потърси хора и от съседните на България страни.
Kол-център в България планира да отвори и индийската комуникационна компания "Съдърленд глобъл сървисис" (Sutherland Global Services). Tя представи проекта си по време на посещението на премиера Сергей Станишев в Индия през септември. Ако той бъде реализиран, това ще бъде първият кол-център на азиатската компания в Европа.