П рез лятото на 2013-та България е била посетена от над 450 000 германски туристи. Броят им обаче би могъл да бъде и много по-висок. На какво би трябвало да заложи България?
През лятото на 2013-та година България е била посетена от 3,5 милиона чуждестранни туристи, от които над 450 000 са били германци, гласят данните на Дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" към Министерството на икономиката и енергетиката. На пръв поглед тези цифри не изглеждат никак зле. Големи туроператори като ITS обаче забелязват отлив на германските туристи в България. "България е в групата на загубилите, защото страната отбеляза минус от 18%. Говорим обаче само за изминалия сезон", подчертава Зьорен Хартман, президент на концерна DER Touristik и говорител на Управителния съвет. "През предишните три години страната спечели доста, особено заради кризата в Северна Африка. Тя накара много германци да изберат България като алтернатива заради добрия баланс между цена и качество. Със завръщането на Тунис като дестинация обаче броят на германските туристи в България намаля", констатира той.
За концерна DER Touristik обаче България си остава една от важните дестинации. Преди броени дни, в рамките на специално организирана туристическа борса в Дрезден, на която участваха 684 изложители от 31 страни, концернът представи новия си летен каталог. В него DER Touristik залага на класическите си дестинации Турция, Гърция, Майорка и България.
Ключът към успеха
Според Калин Сутев, управител на "Destination touristic services - България", пазарът никога не се движи само във възходяща посока. "Спадът през изминалия сезон в никакъв случай не означава срив", казва той и добавя, че концернът DER Touristik например сега е решил да повиши с 20% броя на закупените в пакет самолетни билети за България за следващия летен сезон.
За да може България да бележи в бъдеще по-големи успехи в сферата на туризма, трябва да заложи на по-силна реклама, убеден е Калин Сутев. "Ако погледнем какви мерки вземат нашите конкуренти, бързо ни става ясно, че техните министерства за туризъм и държавните им туристически агенции са значително по-активни от българските", изтъква той. Според експертите в бранша, за България е особено важно да умее да изтъква предимствата си пред други дестинации.
За сезон лято 2014 България предлага разнообразни предложения. Туроператори като ITS и Tjaereborg залагат на страната като място за почивка на семейства с деца, а фирми като Young&Easy рекламират България като парти дестинация.
(He)желаният турист
Именно покрай нарастващия брой на младите чуждестранни туристи през последните години, за мнозина България се превърна в символ на евтиния туризъм - с евтин алкохол, пияни младежи и парти до зори. На този фон няма как да не се запитаме дали младежите са желани туристи. "В никакъв случай не мога да кажа, че те са нежелани туристи. С тази тема доста се спекулира. Но всъщност през последните години германският пазар, а и останалите страни реализират една част от оборота си именно чрез тази младежка парти публика", казва Калин Сутев.
Той добавя: "В Слънчев бряг и Златни пясъци се създадоха много добри условия за тази клиентела, но според мен е неправилно да се твърди, че има цялостна подмяна на публиката. Ние си имаме достатъчно сериозен брой семейни гости и семейства с деца." Калин Сутев отбелязва, че ако България е отстъпила някъде, то това е в графата "клиенти от третата възраст". "Тях изгубихме не заради притока на повече младежи. Причините са свързани по-скоро с развитието на дестинацията и обновяването и, със застрояването и в периода 2000-2007 година", изтъква Сутев.
"Младата публика не бива да бъде подценявана", смята президентът на концерна DER Touristik Зьорен Хартман. "Надяваме се сред младежите да спечелим нови фенове на България. Все пак те са бъдещите възрастни туристи, които биха могли след години отново да се върнат на почивка в тази страна, но този път със семействата си", казва той. /Дойче Веле /
Дойче Веле: България и германските туристи
През лятото на 2013-та България е била посетена от над 450 000 германски туристи. Броят им обаче би могъл да бъде и много по-висок. На какво би трябвало да заложи България?
17 ноември 2013, 14:19
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!