Още по темата

По първия модул през тази година на националното външно оценяване по български език и литература /БЕЛ/ в седми клас слабите оценки са 8166, а през 2017 г. "двойките" са били 7761.

От първия модул по математика сега слабите оценки в седми клас са 12 869, а през 2017 г. "двойките" са били 13 533, съобщиха днес от Министерството на образованието и науката, представяйки анализ на резултатите от седми клас.

През 2016 г. слабите оценки по математика от първия модул бяха 17 983 и това беше изключително голям брой "двойки", припомни Евгения Костадинова - директор на дирекцията "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН. Тя отбеляза, че подобряването на резултатите по математика в седми клас се дължи на упоритата работа, но и на изготвените планове от всички училища и от Регионалните управления на образованието в страната за повишаване на резултатите по математика.

Ситуацията в различните области е различна, допълни министърът на образованието Красимир Вълчев и коментира, че тези резултати трудно могат да се обвържат с последните промени в образователната система, които се очаква да имат ефект занапред. Днес по-скоро говорим за нормални колебания в отчетените резултати, уточни той.

Становището на МОН за четвъртокласниците е, че по четирите предмета – „Български език”, „Математика”, „Човек и природа”, „Човек и общество”, резултатите са по-добри спрямо миналогодишните.

Учениците са се справили добре със задачата по български език с отворен отговор. Общото заключение е, че като цяло при диктовката по-голямата част от тях са усвоили правилното изписване на „я” и ”щ”. По математика най-големи затруднения има при геометричните задачи. Математиката се очертава като любим предмет за много от учениците, които с лекота се справят с алгебричните задачи, отбелязват от МОН.

От следващата година националното външно оценяване ще се провежда с нов формат. Причината е заради променените учебни програми, съобщиха от Министерството на образованието и науката (МОН).

Вълчев съобщи, че днес правителството е приело постановление за съвместна работа на институциите по обхващането и задържането на децата в училище, с което механизъм за съвместна им дейност става постоянен.
 
Министърът каза, че предстои да се подобри информационната обезпеченост по този механизъм, като целта е в по-голяма степен да може да се проследява движението на децата, защото много от тях пътуват с родителите си и това е една от причините те да не са включени в образователната системата. Министърът напомни за постигнатото досега - над 20 000 деца са включени допълнително в образователната система, а работата ще продължи и през следващата учебна година.

В отговор на въпрос за това дали ще мислят за промяна на правилата за първокласниците в районирането в големите градове като София и дали не е дискриминационен признакът за 3-годишна уседналост, министърът посочи, че водещ е критерия на близост. „В резултат на утвърждаването на този водещи критерий за близост, през тази година, това което констатираме в Бургас, Пловдив и Варна, където имаме единни информационни системи над 90% от децата са записани в училище по първо желание. В София нямаме такава информационна система, за да кажем колко от децата са записани по първо желание, но първоначалните ни данни показват, че 70% от децата са приети в най-близкото училище”, посочи Вълчев. По думите му принципът на близостта е важен от гледна точка на удобството, от гледна точка на физическия достъп, от гледна точка на трафика в София. „Миналата година, обаче това, което констатирахме, че много голям брой адресни регистрации са от последния момент. Принципът на уседналост е вторичен на принципа на близост и той беше въведен, за да се премахнат тези злоупотреби. Факт е, че през настоящата година това наблюдение е налице в много по-малка степен.

Четвъртокласниците пък са се справили добре със задачата по български език с отворен отговор. Общото заключение е, че като цяло при диктовката по-голямата част от тях са усвоили правилното изписване на „я” и ”щ”. По математика най-големи затруднения има при геометричните задачи. Математиката се очертава като любим предмет за много от учениците, които с лекота се справят с алгебричните задачи, отбелязват от МОН.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram