Още по темата

След разпита, който продължи повече от 2 часа, Дончо Атанасов заяви, че не се чувства виновен за случилото се. Той добави, че държавата няма механизъм, по който да накара фирмата да ремонтира пътя. Според него АПИ си е свършила работата.

15 август е бил последният срок, в който фаталният участък е трябвало да бъде ремонтиран.

Бившите шефове на АПИ Дончо Атанасов и Лазар Лазаров бчха разпитвани в качеството си на свидетели в Националната следствена служба във връзка с трагичния инцидент край Своге. Двамата влязоха в сградата на следствието около 10.00 ч.

Междувременно днес следователи взимат втори проби от асфалтовата настилка в участъка от пътя Своге - София, където се случи инцидентът.

В четвъртък няколко часа продължиха разпитите на регионалния министър Николай Нанков, председателя на УС на АПИ инж. Светослав Глосов и директора на Института по пътища и мостове инж. Веселин Димитров в Националната следствена служба.

Нов орган за пътищата - какво свърши досегашният

В следствието бяха призовани и още двадесетина служители на АПИ във връзка с разследване на качеството на пътя, където стана трагичната катастрофа с автобус на 25 август, при която загинаха 17 души, а 21 бяха ранени.

След повече от три часа разпит регионалният министър Николай Нанков заяви, че ще има наказани за катастрофата край Своге и че част от консорциумите са започнали да отстраняват дефектите по пътя край Своге.

Нанков обясни, че резултатите от първата лаборатория са показали, че материалите, които са били използвани за направата на пътя, са съвсем различни от тези, с които трябва да е изгражда път за тежкотоварно и натоварено движение. 

Вижте още по темата:

Съдът пусна шофьора на автобуса

Разказ на жена, оцеляла в автобуса

Борисов: Към никого няма да има пощада

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.