Р аботата по поставянето обаче отнема много време - в продължение на пет дни четирима човека са поставяли панели по 300-метрово демонстрационно трасе.
Цената на изграждането на този тип пътища ще е около 1,4 млн. лири за миля - доста окуражаващо на фона на 20-те млн., които струва построяването на една миля от конвенционалния асфалтов път.
От британската агенция за магистралите (Highways.gov.uk) обаче оспорват цифрите на компанията, като уточняват, че цената от 20 млн. лири включва изграждането на 3-лентов първокласен път, вкл. и банкет, докато за 1,4 млн. лири "Холдфаст" предлага еднолентов "гумен" път, по който изпреварването почти няма да е възможно.
Критично настроени специалисти изтъкват, че изоставените жп линии не се използват, именно защото водят до места, до които хората вече не ходят, т.е. от тях няма реална нужда и покриването им с гумени панели по никакъв начин няма да промени ситуацията.
Освен това на много места траверсите и релсите вече били махнати, и трасетата са занемарени.
В много европейски страни, както и САЩ, отпадъчни материали от стари гуми се вграждат в пътната настилка, с цел да се намали шума от трафика.
В Обединеното кралство обаче това никога не е правено заради влажния климат, който може да причини проблеми с устойчивостта на използваните смеси.
#HN1011#
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!