Ар риканският седмичник "Нюзуик" се
появи в нов вид, чиято цел е да помогне на изданието да се справи с кризата при
продажбите на печатна преса в САЩ и все по-честото ориентиране на читателите
към уебсайтовете.
Първият брой на новия "Нюзуик" (Newsweek.com) съдържа ексклузивно интервю с
американския президент Барак Обама и е изцяло отпечатан на гланцова хартия.
Обновяването на 76-годишното списание, което
принадлежи на издателската група "Вашингтон пост" от 1961 г., обаче е
много по-сериозно.
Според главния редактор Джон Мийчем новият
"Нюзюуик" е "преосмислен и преоткрит" по отношение на репортажите,
провокативнита дебати и уникалността си.
Анализатори от медийния сектор смятат, че
списанието се опитва да се приближи до британската формула на "Икономист"
и да се разграничи от вида на своя основен американски конкурент
"Тайм".
Макар и всекидневното информационно бръмчене
около нас да се увеличава, нашите рекламодатели си отидоха или самите те
изпаднаха в сериозни затруднения, пише Катлийн Дивейни, която е член на
ръководството на изданието.
Приходите от продажби и броят на страниците с
реклами намаля. Намалихме служителите си със 160 души, достигайки 400 души, а
миналата година списанието мина "на червено", добавя тя.
Целта на новата формула е намалена като брой
читателска аудитория, но с по-задълбочен интерес, по-образована и умееща да
оцени публикациите.
По думите на Дивейни средното разпространение
минава от 2.6 млн. на 1.5 млн. екземпляра до януари, а тарифите за абонамент ще
се увеличат.

Източник:
ЕПА/БГНЕС