Още по темата

Volkswagen казва, че цели да направи „електрически автомобили за милиони, а не за милионери“. Именно високите цени днес са пречка за по-масовото навлизане на електромобилите.

След като разкри някои подробности за новата модулна електрическа платформа (MEB), която до 2025 г. ще е в основата на милиони електрически модели на концерна, Томас Улбрих хвърли малко светлина и върху ценовата политика, която ще се гони за тези автомобили.

“Убедени сме, че ще можем да убедим милиони, тъй като цената вече няма да е по силите само на специални клиенти,“ заяви Улбрих.

Същият заявява, че електрическите модели ще са конкурентни ценово на аналогични дизелови модели. Веднага идва и сметката. Jetta TDI SE от 2015 г. (преди избухване на „Дизелгейт) в САЩ е струвала $24 895, което е с 25% повече спрямо Jetta 1.8T SE. При Touareg 2015 разликата е по-малко: дизелов Touareg е започвал от $53 155, докато бензиновият е започвал от $45 615 (разлика 17%). Да, тези цени са за САЩ, но би могло да се предположи, че подобно съотношение е важало и за Европа.

Новите електромобили предстои да започнат да се появяват на пазара през 2020 г., първите сигнали за които бяха дадени във формата на ID хечбек и ID Crozz кросоувър, а през 2022 г. трябва да видим и серийния вариант на ID Microbus.

Предвижданията на Bloomberg New Energy Finance са, че разликата между бензиновите и дизеловите еквиваленти също ще намалява. Същият доклад смята, че бензиновите и електрическите модели ще достигнат ценови паритет около 2025 г., тъй като разходите за производство на батерии ще спаднат.

В коментара за сближаването на цените не са казва нищо за държавната субсидия: ще бъде ли включена, в какъв размер ще е и т.н.

Томас Улбрих вярва, че в началото на 2020 г. компанията ще продава по 150 000 електромобила годишно, а до 2025 г. това число ще достигне 1 000 000.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Не компаниите и клиентите, а политиците искат електромобили

По стъпките на Амундсен, но с помощта на слънчеви панели и пластмаса

BMW разполага с най-чистите дизели, от които няма да се откаже