Още по темата

На салона във Франкфурт Mercedes има постоянна изложбена зала, в която тези дни е особено натоварено. Поредната уникална новост от производителя идва под формата на GLC F-Cell, който е първият електромобил, комбиниращ електричество и водород за своето задвижване. И това не е концепция, моделът влиза в серийно производство. С него на конвейра ще се качи и S 560e, който изразходва само 2 л/100 км. Но всичко по реда си.

При представянето на предсерийния GLC F-Cell от компанията заявиха, че показват първия в света автомобил, задвижван от водород, но използващ литиево-йонни батерии като допълнителен енергиен източник. Двата енергийни източника задвижват електрическия мотор.

Mercedes-Benz GLC F-Cell
Mercedes-Benz GLC F-Cell

В сравнение с B-Class F-CELL, който се продава от 2010 г. (разход на гориво 0,97 кг H₂/100 km и CO₂ емисии от 0 г/км), задвижващата система предлага около 40% по-висока мощност. Системата с горивни клетки е около 30% по-компактна от преди, за пръв път може да се монтира изцяло в моторния отсек, като това става на обичайните монтажни точки, които използва и конвенционалният двигател. Важен е и фактът, че използването на платина в горивните клетки е редуцирано с 90%, което намалява цената на цялата система.

Литиево-йонната батерия в предпроизводствените модели е с капацитет 13.8 kWh, като служи за допълнителен енергиен източник на електромотора. Тя може да се зарежда и външно чрез plug-in технология. Това може да става от домашната електрическа система, wallbox или обществена зарядна станция.

Два резервоара са вградени в пода на автомобила. Обемът им е 4,4 кг водород. Той се съхранява под налягане 700 бара, като зареждането на резервоарите става за 3 минути.

Задвижването е поверено на асинхронен електромотор с мощност 147 kW (200 к.с.) и въртящ момент 350 Нм.

Mercedes-Benz S-Class 560e
Mercedes-Benz S-Class 560e

Другата интересна новина идва под формата на Mercedes-Benz S 560e, който е по-икономичен и от предшественика си, и от модификацията 400d, разчитаща на 3,0-литров V6 дизел с 340 к.с.

На 100 км хибридният S 560 изразходва 2,1 л гориво, което е с 0,7 л по-малко от S 500e и с 3,6 л от 400d. Хибридното задвижване обединява 3,0-литров „шестак” с мощност 367 к.с. и електромотор с мощност 122 к.с. До 100 км/ч S-класата се ускорява за 5,0 секунди. Само на електричество луксозният седан може да измине до 50 км. Батерията е с капацитет 13,5 киловат часа.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Четете още:

BMW i Vision Dynamics е конкурент на Tesla Model 3… в бъдеще време

Bugatti Chiron счупи рекорда за ускорение до 400 км/ч и спиране на място

I.D. CROZZ e част от електрическото бъдеще на Volkswagen