Още по темата

Китайската столица Пекин се превърна в най-големият град в страната, въвел забрана срещу вкарването в употреба на нови велосипеди под наем.

Причината е, че широко разпространените и много евтини „споделени” колела започват да предизвикват транспортен хаос и проблеми с безопасността в градските зони.

Виж във видеото: Как изглежда поле от 10 000 колела под наем в Ханджоу 

Един нов начин за просия с QR кодове - къде е това

Китай става глобална сила в задния двор на Европа

Много колела стоят просто захвърлени по тротоари и пътни платна.

В момента в Пекин има налични 2,4 милиона такива велосипеда. Забрана за вкарване на още има също в Шанхай, Гуангжоу и други градове.

Местните управи ще търсят начини за по-адекватна регулация на услугите, както и ще създадат условия за по-добро паркиране на велосипедите.

Претрупването с колела се случва заради огромната популярност на услуги за споделено ползване, въведени миналата година.

Най-популярни са „Оfo” и „Mobike”, зад които стоят корпорациите „Alibaba” и “Tecent” .

В цялата страна има 16 милиона такива колела под наем.

ВИЖТЕ В ГАЛЕРИЯ 10 НЕСТАНДАРТНИ ПРИЛОЖЕНИЯ НА QR КОДОВЕ

В повечето случаи те са снабдени с GPS чип. Мобилни приложения показват на потребителите къде най-близо до тях има оставено колело. Можеш да отидеш до паркинг, като този във видеото, или просто да вземеш такова от улицата. 

 Плащането отново може да се извърши чрез телефона, а колелата понякога се „отключват” само с QR-код.

Стига се обаче до там, че много хора изоставят велосипедите на произволни места след като приключат с ползването. Това се превръща в огромен проблем в гъстонаселените градове.