За първи път в цяла Източна Европа на летищата в София и Варна ще може да се ползва електронна бордова карта. Боравенето с нея спестява досадното чакане на ?чек-ин? гишетата. Вместо да се редят на опашка, пътниците с електронна бордова карта могат да прекарат времето в шопинг или да се наслаждават на напитките в самолета преди полета си.
Нововъведението е дело на British Airways ? авикомпанията, която през 2000 г. въведе у нас работата с електронни билети. Сред удобствата, наложени от BA, е и телефонната регистрация за полет, която важи за пътници само с ръчен багаж.
Електронната бордова карта се изготвя от самия пътник в сайта на British Airways. Онлайн той попълва данните за полета си, съответния код и личните си предпочитания, след което изпечатва ?бордовата карта? на обикновен бял лист А4. Това може да стане навсякъде - у дома, в офиса, в компютърен клуб и изобщо където е удобно за самия клиент на авиокомпанията. Разпечатката изглежда досущ като обикновените бордови карти, с тази разлика, че на нея има и баркод. Благодарение на този баркод пътникът се ?чекира? на самото летище светкавично ? за минутка, след което може да се отдаде на шопинг или приятни емоции в салона на самолета.
Ускорена процедура е въведена и за багажа ? другото занимание, което най-много губи време по летищата. На специално багажно гише ?Fast Bag Drop? пътникът може да ?хвърли? чантите си и да забрави грижите с тях.
Електронните бордови карти на British Airways вече се приемат на летищата София и Варна. Това са първите градове в Източна Европа, където се прилага новата технология.Услугата е стартирана първо във Варна, сподели Емил Делибашев, търговски мениджър на British Airways за България. ?Успяхме да пуснем тази нова услуга точно сега, в началото на новия туритически сезон?, подчерта той.
Нововъведението ще се маркетира под слогана ?Fly through the Check-in?, което означава ?Прелетете над регистрацията?, по аналогия с прелитането над държавите със самолета - бързо преминаване.
Източник: IDG.BG