Я понският авиопревозвач Джапан еърлайнс (Japan Airlines - JAL) заяви, че в края на миналата седмица се е проявил малък проблем с литиево-йонната батерия на един от нейните самолети - Боинг 787 (Boeing 787). Проблемът не е имал последствия, но точната причина за него остава неизвестна.
По време на полет JAL 414 от Хелзинки за Токио в петък, 8 ноември, в пилотската кабина се е задействал индикатор за проблем в помощната литиево-йонна батерия, съобщи авиокомпанията на сайта си, цитирана от АФП.
При това "напрежението и токът на батерията са останали в нормални граници", самолетът е продължил полета си и този проблем не е имал последици, добавя авиокомпанията.
"Не са забелязани никакви следи от дим или прегряване в като батерията - свалена и проверена след кацането на самолета на токийското летище Нарита", съобщи JAL. Проверката не е показала нищо подозрително.
Акумулаторната батерия и зарядното устройство са сменени и светлинният сигнал за проблем е угаснал. Тестовете са показали нормална работа.
За първи път след възстановяването на полетите на този тип самолети JAL признава за проблем със системата на акумулаторите на Боинг 787. Самолетите получиха разрешение да подновят полетите си през юни. Това стана няколко месеца след спирането им заради два тежки инцидента с акумулаторите.
Двата тежки случая на прегряване станаха един след друг в началото и средата на януари на два Боинга 787 – един на JAL и един – на друг японски авиопревозвач Ол нипон еъруейз (All Nippon Airways - ANA). Това принуди световните авиационни власти да спрат от полети 50 самолета Боинг 787, а американският производител да прекрати доставките.
Заради тези проблеми Боинг препроектира батерията, зарядното устройство и защитата на пространството около батерията, за да сведе до минимум риска от прегряване и да предотврати избухването на пожар.
Властите разрешиха на Боинг 787 да лети отново в края на април, а доставките бяха подновени в средата на май. След това бяха регистрирани десетки различни случаи на проблеми с различни устройства. Наложи се някои от самолетите да останат на земята или да се върнат на летището след излитане.
Боинг твърди, че такива начални трудности се срещат при всички широкофюзелажни (Widebody) самолети в първите месеци на тяхната търговска експлоатация.
Широкофюзелажният самолет има диаметър на корпуса по-голям от 5 метра. Такава конструкция дава възможност пътническият салон да се разположи на два етажа и да се отделят два прохода между седалките. Това ускорява обслужването и повишава комфорта на пътниците. Дължината на фюзелажа на такъв самолет е от порядъка на 70 метра, а в пътническия салон се поставят в редица от 7 до 10 кресла. Увеличеният обем на корпуса на пътническите самолети позволява на борда едновременно да пътуват от 300 до 500 пътници, което значително подобрява икономическата ефективност на полетите с такива самолети.
Основни съперници на пазара в този дял са Ербъс и Боинг. /АФП /
Малки проблеми на големия Боинг
Японският авиопревозвач Джапан еърлайнс (Japan Airlines - JAL) заяви, че в края на миналата седмица се е проявил малък проблем с литиево-йонната батерия на един от нейните самолети - Боинг 787 (Boeing 787). Проблемът не е имал последствия, но точната причина за него остава неизвестна.
11 ноември 2013, 04:49
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!