Още по темата

Знаковият проект за метрото не спира, а продължава. 340 хиляди дневно използват метрото, като това помага да се спестяват около 75 хиляди тона вредни емисии годишно.

Вижте лукса на новата метростанция "Витоша"

Метрото спря в час пик

Работи се по предотвратяване на ерозия на почвите до метрото в „Дружба

Това коментира столичният кмет Йорданка Фандъкова на отбелязването днес на 20-ата годишнина от пускането в експлоатация на първия участък от софийското метро в станция "Константин Величков", съобщава БТА.

С пускането на третата линия се очаква спестяване до около 90 хиляди тона вредни емисии.

На днешния ден на същото място преди 20 години е пуснат първият участък на метрото - от метростанция "Сливница" до станция "Константин Величков", с дължина 6 километра и с пет метростанции.

Строителството му започва още през 1978 година. До 2003 г. са построени първите 10 километра, като темпът на строителство първоначално е около 380 метра на година.

Днес се строят по над 3 километра годишно и това е възможно благодарение на огромната финансова подкрепа от Европейската комисия. Столичният кмет изтъкна, че метрото променя София, като отбеляза, че

транспортният проект е в десетката на най-добрите проекти, финансирани с европейски средства.

Днес метрото заема 34 процента от градския транспорт. В края на 2019 и началото на 2020 г. се очаква да бъдат пуснати строящите се 12 километра с 12 метростанции и да бъдат свързани Околовръстният път при Горна баня, район "Овча купел", "Красно село" с центъра на града и с кв. "Хаджи Димитър".

В момента се подготвя продължението на третата линия в посока кв. "Левски" - още 3 километра, и в посока "Слатина" и "Цариградско шосе", каза още кметът Йорданка Фандъкова, като отбеляза, че проектът променя и наземната инфраструктура.

Изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев определи първия пуснат участък като "изстрадал", защото е строен 19-20 години. Той изтъкна, че има

около 25 процента намаление на градския трафик,

среднодневно метрото позволява в София да се движат 55-56 хиляди автомобила по-малко, а с третата линия това число ще нарасне с още 28 хиляди. Една трета от активния трафик в града се намалява благодарение на него, посочи Братоев.

По-късно пред журналисти столичният кмет коментира

проблема със замърсяването на въздуха и пускането на зеления билет,

който цели повече хора да оставят личните си автомобили и да използват градския транспорт, като посочи, че до момента са продадени над 10 000 такива билети.

За използването му има ясни правила - прието е при реални превишения на нормите в два последователни дни на поне две от станциите, с над 200 микрограма, мярката да може да се въвежда. Фандъкова каза, че там, където билетите свършат, се зареждат отново.

Тя подчерта, че каквито и мерки да бъдат предприемани, ако все повече хора не се включват лично в инициативите, справянето с проблема ще бъде трудно.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram.