Още по темата

В началото на новия сезон NOVA за пореден път затвърди лидерската си позиция на предпочитан канал сред активното население в най-гледаното време, както в развлекателните програми, така и в новините и публицистиката.

Два от най-харесваните формати – X Factor и VIP Brother стартираха един след друг с нови сезони, а най-успешният български медицински сериал спечели зрителите още с първите епизоди на „Откраднат живот: Чуждо тяло”.

Присъединяването на Юлиан Вергов към актьорския състав утвърди лидерството на продукцията, като предимството в аудиторния дял на „Откраднат живот“ срещу новата турска поредица на bTV в същия часови интервал е 32% сред активното население 18-49 години.

През уикенда, точно преди централните новини, се завърна и едно от любимите предавания на зрителите "Сделка или не", което се радва на 33% по-голям интерес от страна на активното население 18-49 години, спрямо съдържанието на конкурентната телевизия в същия часови интервал.

В обичайните си часове на излъчване и продължителност се завърнаха и знаковите вече предавания от късния праймтайм. „София - Ден и Нощ“ отново е с продължителност един час, а шоуто без аналог „Господари на ефира“ събира 80% повече зрители сред активното население 18-49 в сравнение с втората по гледаемост телевизия bTV в същия часови слот.

Близо една четвърт са зрителите, избрали NOVA на среднодневна база в първата седмица на есенния сезон, като телевизията e предпочетена и от четирите основни аудиторни групи. Най-голямо е предимството сред младата и трудна за достигане аудитория между 18 и 34 години и активните зрители от градовете. 

Новините и сутрешните блокове на медията продължават да са предпочитаният източник на информация.

В ранните часове „Здравей, България“ по NOVA води с 50% пред „Тази сутрин“ на bTV сред активната аудитория на възраст 18-49 години.

"На кафе" с Гала отчита с 20% повече активни зрители пред конкурентния канал по същото време. През уикенда "Събуди се", вече в обичайния си тричасов формат, има със 75% повече активни зрители в сравнение с „Тази събота и неделя“, излъчвано по конкурентния канал. Новинарските блокове на NOVA също са основен информационен източник сред активните зрители на възраст 18-49 години.

Праймтайм продукциите X Factor, VIP Brother и българският медицински сериал "Откраднат живот“ освен на екран печелят хиляди зрители и в онлайн пространството.

До момента „Откраднат живот“ има общо над 430 хил. видео гледания, от които над 330 хил. са в канала на сериала в NOVA PLAY. VIP Brother отчита общо над 1 500 000 гледания, като почти половината от тях са генерирани в канала на риалити формата в NOVA PLAY. Само в деня на последното си излъчване X Factor е бил гледан почти 57 хил. пъти онлайн, а от старта досега е реализирал над 410 хил. гледания.  

NOVA е медията, която тази есен единствена предлага на зрителите в рамките на един сезон три от най-високорейтинговите продукции на телевизионния пазар в България, още любими предавания за цялото семейство, силни новини и публицистика.

Убедителните резултати в първата седмица на сезона за пореден път показват, че NOVA е каналът, който има потенциал да предложи най-разнообразната и иновативна програмна схема.

Източници: Nielsen Admosphere Bulgaria, Google analytics