Още по темата

Летище София ще има трети терминал. От стенгорамата на последното правителствено заседание става ясно, че това е едно от условията към бъдещия концесионер.

Концесионерът ще има задължения да реализира инвестиции в размер не по-малък от 600 милиона евро за срока на концесията, като до десетата година ще бъде задължен да изгради и нов пътнически терминал на Летище София.

Това е казал министърът на транспорта Ивайло Московски при внасянето за одобряване на проекторешението на откриване на процедура за концесия на Летище "София", става ясно от стенограмата на правителственото заседание от 27 юли.

„При настоящата процедура и при подготовката й сме използвали 100% договор, който имахме, консорциум между Световна банка и Европейска банка за възстановяване и развитие, абсолютно всички анализи, абсолютно всички проучвания, абсолютно всички проекти на договори, които са сега заложени в процедурата, са изготвени от този консорциум на Световна банка и Европейска банка за възстановяване и развитие.

Новата процедура е на 100% съобразена с директивата за концесии в новия Закон за концесиите. Спазен е необходимия срок за съгласуване с всички министерства и колеги. Получили сме бележки от всички колеги и сме ги отразили", е обяснил министърът.

„Процедурата е открита. При оценяването на участниците най-висока тежест ще има концесионното възнаграждение 55%. Оценката на техническото предложение с относителна тежест – 45%. Техническото предложение ще съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи“, е уточнил Ивайло Московски.

„Минималните изисквания към участниците са: да оперират поне едно международно летище с над 10 милиона превозени пътници годишно; да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години минимум 200 милиона евро и да имат опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 милиона евро.

Годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия и дължимия ДДС върху сумата – едно от двете, което е по-голямо“, е казал още министърът на заседанието.

Вчера концесията за Летище "София" предизвика лют скандал в пленарната зала. 

БСП поиска спиране на концесията. Според социалистите „не може най-печелившото българско държавно дружество да бъде отдадено на концесия по този тъмен и непрозрачен начин”.

В отговор транспортният министър Ивайло Московски заяви, че отдаването на концесия не означава смяна собствеността на летището. То оставало публична държавна собственост.

Повече за скандала вижте във видеото по-горе.

Вижте още:

Депутатите се скараха заради концесията на летище София

Летище "София" отбеляза рекорд и скара депутатите

Наливат 224 млн. лв. в БДЖ от концесията на летище София

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram