Дп продадат гласа си са готови 6% от българските избиратели, сочи проучване на Институт "Отворено общество". Че вземат пари, но ще гласуват по
съвест са отговорили 10% от анкетираните, а 65% са заявили, че няма да продадат гласа
си.
Според Георги Стойчев, директор на института, в определени групи се
наблюдават трайни нагласи за продажба на гласове.
Шест процента от
хората смятат купуването на гласове за нормална практика и не виждат
необходимост от налагане на наказателни санкции.
Според 26% няма ефективни правни мерки, които да пресекат такова явление, 25%
предлагат висока парична санкция, а по 13% от анкетираните смятат за
ефективни мерки лишаването от свобода и лишаването от глас.
Има съмнения за произхода и обема на изразходваните средства от някои партии на кампанията, според представители на Асоциация „Прозрачност без граници”.
От асоциацията
ще настояват за точен отчет относно изразходваните
средства.
Според проучване на асоциацията партията "Ред, законност и
справедливост" има 47 свои агитационни пана на автомагистрала „Тракия”
в 2---километров участъки в двете посоки.
Според Огнян Минчев кампанията до този момент не се води върху дебата
за европейските проблеми. Това води до нейния отрицателен ефект. Друг
отрицателен момент в тази кампания е концентрирането върху негативен
вот.
За някои партии кампанията се изразява в призиви да не бъде подкрепена друга политическа партия.
Това според Минчев е в противоречие с активната гражданска позиция,
според която трябва да се гласува на всяка цена. Това ще доведе до
непредставителност на вота, смята той. Причината е в активизирането
само на твърдите ядра на партиите.
Огнян Минчев е убеден, че „щедрото изливане на пари в пропагандни материали” за някои партии няма да бъде
отчетено като законосъобразно спрямо българските закони.

Източник:
БГНЕС/Гергана Костадинова