e 27-годишният Джавад Карим. По подобие на двамата си съдружници и той работел в "PayPal", когато през 2002 г. фирмата била придобита от онлайн аукциона eBay за 1,5 млрд. долара.
От тази сделка той спечелил няколко милиона и тримата приятели започнали да правят планове за собствен бизнес. До началото на 2005-а били напуснали тогавашната си работа и често се срещали да обсъждат идеите си в едно кафене.
Впоследствие Карим участвал в разработката на новия сайт, дал някои ценни препоръки, но в крайна сметка предпочел академичната кариера в Станфорд (Stanford.edu).
Други от прочутите възпитаници на този университет, сред които основателите на "Гугъл" и "Яху", са предпочели кариерата в бизнеса, но той се оттеглил тихомълком да учи за магистратура по компютърни науки и се надява след време да стане преподавател.
Запазил обаче ролята на неофициален съветник, без заплащане, а освен това е един от най-големите индивидуални акционери, макар и с не толкова голям дял като останалите двама основатели.
Роден е в ГДР през 1979 г., но година по-късно цялото семейство се преселило в тогавашната Западна Германия, а през 1992-ра - в САЩ. Баща му Неймул Карил работел като изследовател в "3M", а майка му - като научен сътрудник по биохимия в университета на Минесота.
Записал се в университета на Илинойс, отчасти защото там бил учил и един от основателите на "Нетскейп" Марк Андреесен. Чен бил негов състудент, а Хърли учел дизайн в пенсилванския университет "Индиана"...
Въоръжен с видеокамера, Джавад документирал раждането на YouTube и много от "мозъчните атаки" в гаража на Хърли, където тримата приятели дискутирали финансовата си стратегия и други проблеми около новата компания.
Един от тези записи датира от април 2005-а и е запазил за поколенията отчаянието му, че на новия сайт са качени едва 50-60 видеоклипа - и повечето от тях съвсем не такива, които човек би искал да гледа.
Последвалият им успех бил катализиран и от стремителното нарастване на домашните потребители с висококачествена интернет връзка, което прави разпространението и ползването на онлайн видеото по-практично, обяснява "Асошиейтед прес".
Ние сме в авангарда на тази културна революция и всички са по петите ни, категорични са днес създателите на сайта, като имат предвид не само гиганти като Google и Yahoo, а и начинаещи конкуренти като Break.com и Metacafe.com.