Френското Бюро за разследване и анализи (БРА) постави под съмнение датчиците за скорост, монтирани на самолета Еърбъс А-330 на "Ер Франс", който се разби на 1 юни над Атлантическия океан.
Според доклад на БРА за трагедията със самолета, извършващ полет от Рио де Жанейро за Париж, използваните датчици на Пито не са били пригодени за полети на големи височини.
Автоматичната регистрираща апаратура на борда на самолета е отчела различни показания за скоростта на самолета, постъпващи от индивидуалните датчици.
Винаги сме твърдели, че датчиците на Пито са един от факторите във веригата от събития, довели до катастрофата, заявил новият директор на БРА Жан-Пол Троадек.
Но те не могат да бъдат единствената причина, подчертал той.
Според доклада на БРА във вътрешността на самолета не е била регистрирана загуба на херметизация, което показва, че той не е бил разрушен до момента на удар във водната повърхност.
БРА подчертава, че провалът на усилията да бъдат намерени "черните кутии" на катастрофиралия самолет сериозно е затруднило анализа на причините за трагичния инцидент, при който загинаха 228 души.
Всички анализи досега се основават на кратка поредица от телеметрични сигнали, автоматично излъчени секунди преди връзката със самолета да бъде прекъсната.
На 10 февруари БРА започва нова операция по издирване на черните кутии и на останки от самолета.