"Само с мерките за дисциплиниране на движението може да се постигне ефект не по-малко от 30-40 процента", твърди Диков.
Като разказва за дългосрочния план, поръчан от кмета Бойко Борисов, главният архитект отбелязва, че за софиянци е особено важно да знаят какво ще се прави в града.
Като най-важно за близкото бъдеще място в транспортната система на града Диков посочва ул. "Тодор Каблешков", най-важна задача за 2007 г. По новия пробив, строителство, което ще струва 80 млн. лв, ще се пътува от "Цар Борис III" до "Симеоновско шосе". Там ще се прави и много важен колектор, който ще облекчи положението с канализацията във всички южни територии.
Петър Диков съобщава, че МВР не е разрешило да се строи подземен паркинг при хотел "Радисън"
заради сигурността на депутатите.
Подготвя се изграждане на паркинги с общо 1800 места под площад "Батенберг", под бул. "Витоша" и пред НДК.
Според главния архитект вече всички квартали в столицата са изключително атрактивни за строителство и строителният бум ще продължи още поне 4 години. Четиригодишната програма за развитие на града била направена така, че да няма привилигировани райони и всички части на града да бъдат в равностойни позиции.
Градът ще се развива и на север, и на юг, а София щял да стане като Ню Йорк - богатите ще си имат къщи навън, но и апартаменти в центъра, прогнозира арх. Петър Диков.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!