Още по темата

НАСА обяви, че е започнала аеродинамични тестове на макет на новия свръхзвуков самолет QueSST. Това е първа важна стъпка към реализирането на проекта. Самолетът се разработва от НАСА и Lockheed Martin, като носи името Quiet Supersonic Technology X-plane, но е известен най-вече със съкращението QueSST.

Целта на QueSST е да възроди пътническите пътувания със свръхзвукови самолети, при това без да пречи на хората. Недостатък на този тип самолети досега беше, че създаваха твърде силен шум, когато прескочат звуковата бариера. Затова на практика те летяха със свръхзвукова скорост само над океаните и обезлюдени места.

Космическият самолет на Virgin завърши първия полет

QueSST използва подобрен дизайн, който позволявана въздушния поток да преминава около самолета по различен начин. Така той може да лети с много висока скорост, без да генерира силен шум. Според неговите създатели самолетът е толкова тих, че хората почти няма да го чуват, когато прелита над тях. Вместо силен бум прелитането на QueSST ще се чува по-скоро като сърцебиене, казва програмният мениджър на проекта Питър Йосифидис.

Ето го наследника на "Конкорд"

Airbus ще тества летящ автомобил до края на 2017 г.

Целта на аеродинамичните тестове е да потвърдят ефективността на новия дизайн. Резултатите от тях ще са важни, за да може да се преработят правилата за свръхзвукови полети над населени райони. Тестовете ще продължат 8 седмици, като през това време дизайнът ще се изпробва на различни скорости включително до Mach 1.6 или около 1529 км/ч. Освен това тестовете ще проверят дали двигателят получава постоянен и стабилен приток на въздух при всички условия от всички фази на теоретичен полет.

Следващата стъпка след тестовете ще бъде започването на работа по първия реален и работещ прототип на QueSST. По сегашни планове той трябва да е готов за полет около 2020 г. Ако има достатъчно финансиране, НАСА предвижда създаването и на други подобни самолети по инициативата "Нови авиационни хоризонти".