Още по темата

Toyota възнамерява да намери най-доброто приложение за старите батерии на хибридните и електрическите си автомобили. Компанията ще обедини в един огромен акумулатор 10 000 батерии, чиито капацитет ще е 10 000 kW.

Този огромен акумулатор ще поглъща излишното електричество от мрежата в часовете с ниска консумация. Същото ще може да прави с електричеството от възобновяеми източници (слънце и вятър), чието генериране има пикове и спадове. Съхраненото електричество ще се подава в електропреносната мрежа, когато консумацията е висока.

Новата схема се разработва от Toyota в сътрудничество с японската компания Chubu Electric Power. Пилотният проект ще бъде лансиран тази година. Ако се окаже успешен, през 2020 г. ще започне производство на огромните акумулатори.

Toyota казва, че използваните батерии “дори с понижени нива на производителност” могат „да се справят със съхранението и подаването на електричество според търсенето”. По този начин доставчиците на електричество ще могат да „управляват честотите и колебанията на напрежението в електропреносните системи.”

Основната част от батериите, които Toyota ще използва за проекта, ще са никел-метал хибридни (NiMH) батерии, взети от старите хибридни модели Prius. Но компанията изчислява, че „около 2030 г.” ще се използват литиево-йонни батерии от бъдещите електрически и плъг-ин хибридни модели.

Новият проект на Toyota следва подобен на Nissan, чийто проект за „втори живот” на употребяваните батерии от Leaf захранва с електричество „Амстердам Арена”, дом на ФК Аякс.

Съвместният проект между Toyota и Chubu Electric Power ще събира редките метали от батериите, за да се използват повторно.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Tesla отчете най-голямата загуба в историята си, но никой не го интересува

Електрически автомобили, които ще се появят до 5 години

Социализмът ражда „национален автомобил” във Виетнам