Обяздваме 2385 „коня” от М-гамата на BMW (тест драйв)
Не вярвам феновете на баварската марка да оспорят твърдението, че оригиналната Серия 8 е един от най-емблематичните и красиви модели на марката. Но и това оранжево М8 заковава погледа.   
Източник: BMW България
1

П ет години в математическа гимназия обясняват любовта ми към числата. В този случай имаме 10 автомобила BMW M, от които имам възможността да седна в четири от тях. Така се получава уравнението: (3 х 625) + 510. Това е общият брой конски сили, с които трябваше да се справя в този прекрасен ден в края на септември, когато автовозът на BMW M Drive Tour бе спрял пред хотел във Велинград. Цифрата 625 в скобите е мощността на X5 M, X6 M и M8 Gran Coupe, а „скромните” 510 к.с. са на Х4 М.

Тестваме М-гамата на BMW с 2385 „коня” на наше разположение

И да, не съм се объркал, всичките в изпълнение Competition. Този надпис е подобен на Remus на стъклото на издухана Е30-ка с кюстендилска регистрация, но разликата е, че в моя случай дава реални 25 „коня” в повече над стоковото изпълнение на четирите модела. Дава им и много други плюсове, но за тях след малко.

Оригиналната Серия 8 разчиташе на V12 двигател, но това е звяр от отминала епоха. Уверявам ви, че 4,4-литровият V8 с 600 к.с. (625 к.с. с Competition) в М8 е повече от достатъчен, за да взриви всички емоции у вас.
Оригиналната Серия 8 разчиташе на V12 двигател, но това е звяр от отминала епоха. Уверявам ви, че 4,4-литровият V8 с 600 к.с. (625 к.с. с Competition) в М8 е повече от достатъчен, за да взриви всички емоции у вас. Източник: BMW България

Всичко започва преди 48 години, когато с 35 служители се създава BMW Motorsport GmbH (1972 г.). Начело на дружеството застава бившият пилот и шеф на екипа на BMW Motorsport Йохен Неерпаш. Той създава мощен състезателен екип, който в следващите години печели за BMW многобройни отличия. След успеха на 3,0 CLS по пистите и нарастващото търсене на спортни автомобили, М започва да прави модели за своите клиенти и за пътя. Първият такъв автомобил е М1, представен по време на Автомобилен салон Париж през 1978 г. Първият суперспортен автомобил на BMW M полага основните елементи на една традиция, която продължава да определя BMW M и до днес.

Когато говорим за подобен род автомобили, винаги на преден план излизат въпросите колко вдига, колко харчи и колко струва. Последният си има точно измерение: цената на X6 M у нас е 254 700 лв. с ДДС. За пакет Competition ще ви стигнат още 50-ина хиляди.
Когато говорим за подобен род автомобили, винаги на преден план излизат въпросите „колко вдига”, „колко харчи” и „колко струва”. Последният си има точно измерение: цената на X6 M у нас е 254 700 лв. с ДДС. За пакет Competition ще ви стигнат още 50-ина хиляди. Източник: BMW България

За мен този ден започна с един „скромен” X6 M Competition. Превъртам лентата малко напред, пропускайки инструктажа от инструкторите на BMW, който ни забрани да правим всякакви настройки (и най-вече да не изключваме нищо) по автомобилите. Той се състои на фона на окъпаното от слънчевата светлина BMW M8 Gran Coupe First Edition, от които има 400 бройки за целия свят, а две от тях са предназначени за клиенти в България. Пропускам и цената на всяка от тях, защото е безпардонно висока. Но няма да пропусна да кажа, че с този зелен цвят, жълти фарове и златисти спирачни апарати изглежда поразително.

В права линия Х6 М Competition не се притеснява от 2360-те килограма, защото взима спринта до 100 км/ч за 3,8 секунди. Те обаче му пречат в спънатите завои.
В права линия Х6 М Competition не се притеснява от 2360-те килограма, защото взима спринта до 100 км/ч за 3,8 секунди. Те обаче му пречат в спънатите завои. Източник: BMW България

Поразителен е и моят (за около половин час) бял Х6 М Competition, но в този случай не говоря за красота, а за огромните му размери и безпардонност, която лъхат от него. Имаше времена, когато автомобилите бяха малки и леки, а сега са големи, тежки и супер луксозни. Не се оплаквам, не съм от хард кор феновете, които с носталгия коментират отминалите времена. Но днешните клиенти на М искат много лукс и разточителство, комбинирани с много мощност. Имам това в изобилие. Но каквото и да се каже, огромното тегло от 2370 кг на автомобила му пречат в страхотните завои и черен асфалт между Велинград и Сърница.

Без пакета Competition, цената на М8 Гран Купе у нас започва от 303 050 лв. Срещу тях получавате 600 к.с., а Competition добавя още 25, 21-цолови М алуминиеви джанти, M Compound спирачки и много други глезотии, но срещу още повече пари.
Без пакета Competition, цената на М8 Гран Купе у нас започва от 303 050 лв. Срещу тях получавате 600 к.с., а Competition добавя още 25, 21-цолови М алуминиеви джанти, M Compound спирачки и много други глезотии, но срещу още повече пари. Източник: BMW България

Любовта към големите Х-модели на BMW у нас е добре известна. Но аз предпочитам да седя много по-ниско до земята, когато имам 625 к.с. в баварска М-ка. Затова ликувам, когато в Сърница правим смяна на колите и получавам ключа за премиерното за България BMW M8 Competition Гран Купе. Може би сравнението с руската класика „Таборът отлита към небето” е малко нестандартно, но, повярвайте му, човек отлита в полето на мечтите в мига, в който развържеш табора от 625 от най-избраните мюнхенски атове.

Екипът инструктори бе безапелационен по темата: никакво изключване на помощните системи. Иначе BMW M8 Competition Гран Купе има и режим TRACK. А режимът 2WD на M xDrive предполага стоварване на 750 Нм само върху задната ос, което е сигурна рецепта за много главоболия.
Екипът инструктори бе безапелационен по темата: никакво изключване на помощните системи. Иначе BMW M8 Competition Гран Купе има и режим TRACK. А режимът 2WD на M xDrive предполага стоварване на 750 Нм само върху задната ос, което е сигурна рецепта за много главоболия. Източник: BMW България

Имах възможността да тествам ускорението от място (без Launch Control): ритникът им е толкова силен, че те залепват към седалката, а невероятното ускорение те опиянява до степен, в която не можеш да отлепиш крака от педала на газта. Но по-важното е, че разликата с Х6 М в завоите е впечатляваща. Тук вече няма нужда да се напрягам, когато влизам с висока скорост в завоите, защото ниският център на тежестта и баварския инженеринг заменят моите притеснения с увереност, която ме кара да натискам повече.

Най-бавният за деня М-модел: ускорява до 100 км/ч за цели 4,1 секунди, но пък е най-евтин  175 150 лв. (без Competition). Няма я ниската позиция на Гран Купе, но въпреки това се чувствам като в играч от добрата стара школа на баварците.
Най-бавният за деня М-модел: ускорява до 100 км/ч за „цели” 4,1 секунди, но пък е най-евтин – 175 150 лв. (без Competition). Няма я ниската позиция на Гран Купе, но въпреки това се чувствам като в играч от добрата стара школа на баварците. Източник: BMW България

Километрите от Сърница до Велинград не са много, затова казвам думите, започващи с „М“ и завършващи с „му“, когато слизам от М8 Гран Купе. Искам още. И получавам още, но този път във формата на Х4 М Compatition.

Песен за огън и лед: тестваме BMW X4 M Competition

Маршрутът е Велинград – Якоруда, като тук пътят е доста по-различен спрямо първата част: по-широк път, с по-отворени завои, но и повече движение. Това не ме спира да натисна десния червен бутон върху волана (М2). В Head-up дисплея се появява дигитален оборотомер, който пълни душата, когато го видиш около 6000 об/мин. Ускорението до 100 км/ч трае 4,1 секунди, но не цифрата е важна, а начинът, по който това се случва: със звук, със сцепление, с по-голяма увереност от тази, която имах в Х6 М. Няма я ниската позиция на Гран Купе, но въпреки това се чувствам като в играч от добрата стара школа на баварците.

Колкото повече, толкова повече: тестваме BMW X6 M50i

А тя умее да прави редови „шестаци” (този е нов) с M TwinPower Turbo технология с два турбокомпресора. Агрегатът е с мощност 480 к.с. и 600 Нм, но пакетът Competition раздува тези параметри до 510 „коня” и 600 Нм.

Ако ви се струва, че 249 100 лв. са много за X5 M, не се лъжете. Но нека ви кажа следното: общият брой на моделите на М ГмбХ в България достига до около 30 % от общата реализация на нови BMW автомобили в страната ни. Така че цената не е проблем.
Ако ви се струва, че 249 100 лв. са много за X5 M, не се лъжете. Но нека ви кажа следното: общият брой на моделите на М ГмбХ в България достига до около 30 % от общата реализация на нови BMW автомобили в страната ни. Така че цената не е проблем. Източник: BMW България

За десерт взимам един X5 M Competition, за да подсладя деня си с последната доза 625 к.с. за деня. Макар и идентичен като размери и тегло с Х6 М, усещам го като по-лек за каране. Това по-скоро идва от самия маршрут и позицията на седене, тъй като знам, че машините са еднакви. Но без значение на този дребен детайл, цялото ми преживяване този ден бе свързано със стресови ситуации и изпотени ръце, предизвикващи отделянето на адреналин в кръвта ми. Защото 625 к.с. под десния ви крак са си чиста проба стресова ситуация. В такъв автомобил всичко се свежда до емоциите. Истината е, че автомобил за около 30 бона и 625 „коня“ може да предизвика главоболия за цял живот, но и такива изживявания, които да се запечатат в съзнанието ти за много дълго време.

В Х5 М Competition интериорът е в пълен синхрон със скрития под предния капак V-осмак: изпипан и прецизен до най-дребния шев.
В Х5 М Competition интериорът е в пълен синхрон със скрития под предния капак V-осмак: изпипан и прецизен до най-дребния шев. Източник: BMW България

Този ден няма да промени мнението ми, че бъдещето принадлежи на електромобилите. Нито ще промени мнението ми, че Model S е супер бърза кола, която ще бие тези М-ки на драг. Но също така не се съмнявам, че един супер мощен бензинов автомобил може да предложи в пъти повече емоции, отколкото най-бързият електромобил. За купувача на BMW M значение имат емоцията, дизайнът, усещането, динамиката и луксът.

От трите най-важни въпроса - колко вдига, колко харчи и колко струва - не отговорих само на един, този за разхода. Отговорът е като на другите два  много, но пък 25-30 л/100 км е повече от разбираемо. Кефът цена няма.
От трите най-важни въпроса - „колко вдига”, „колко харчи” и „колко струва” - не отговорих само на един, този за разхода. Отговорът е като на другите два – много, но пък 25-30 л/100 км е повече от разбираемо. Кефът цена няма. Източник: BMW България

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Тестваме един различен М автомобил: BMW M235i Gran Coupe

Тестваме застрашен вид: Audi SQ8 е с най-мощния дизел в Европа

Сакралната „седмица” в Mercedes GLB (тест драйв)

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Радев изненадващо прекрати посещението си в Естония

Радев изненадващо прекрати посещението си в Естония

България Преди 31 минути

Президентът и Керсти Калюлайд са провели телефонен разговор

Четирима ученици са задържани за убийството в Париж

Четирима ученици са задържани за убийството в Париж

Свят Преди 56 минути

На национална церемония в Сорбоната Франция ще отдаде почит на учителя

<p>Здрав сън срещу COVID-19 &ndash; наистина ли помага</p>

Здрав сън срещу COVID-19 – наистина ли помага

Теми в развитие Преди 1 час

Ново проучване и съвети как да намалим риска за здравето си по време на пандемия

Google

Chrome въвежда функция за търсене на отворени табове

Технологии Преди 1 час

Това ще улесни работата на потребителя с много страници

САЩ обвиниха руски хакери за най-големите кибератаки в света

САЩ обвиниха руски хакери за най-големите кибератаки в света

Свят Преди 2 часа

Единият от обвиняемите има повдигнати обвинения отпреди това за намеса в американските президентски избори през 2016 г.

Солени глоби за паркиране в зелени площи и по тротоари

Солени глоби за паркиране в зелени площи и по тротоари

България Преди 2 часа

Какво предвиждат от Центъра за градска мобилност от края на октомври

16 нови случаи на заразени в "Качулка" край Сливен

16 нови случаи на заразени в "Качулка" край Сливен

Теми в развитие Преди 2 часа

В края на седмицата изтича карантината на първите заразени служители

Димитър Ганев

"Тренд": 50% от българите не искат възстановяване на мерките

България Преди 3 часа

"От месец юни задавахме един и същ въпрос", коментира проучването социологът от "Тренд" Димитър Ганев

Две бебета с коронавирус в Шуменската болница

Две бебета с коронавирус в Шуменската болница

Теми в развитие Преди 3 часа

Критичната ситуация в Шуменската болница не е преодоляна

Дани Каназирева

Масови проверки в Пловдив, какви са ограниченията

Теми в развитие Преди 4 часа

Мерките не се спазват, коментира областният управител Дани Каназирева

<p>Легендарната Toyota Celica навърши 50</p>

Легендарната Toyota Celica навърши 50

Технологии Преди 4 часа

Още след като Toyota дръпна шалтера на Celica през 2006 г., слуховете не спират да се занимават с евентуалното възраждане на името. Но това така и не се случва.

Изкуствен интелект на Facebook превежда 100 езика

Изкуствен интелект на Facebook превежда 100 езика

Технологии Преди 5 часа

Преводът ще е директен от език на език, без досегашната междинна стъпка на английски

Жълт код за ниски температури, идва ли затопляне

Жълт код за ниски температури, идва ли затопляне

България Преди 5 часа

Какво време ни очаква в следващите дни

Нов антирекорд, 1024 са новите случаи на COVID-19

Нов антирекорд, 1024 са новите случаи на COVID-19

Теми в развитие Преди 5 часа

23,2% от направените 4 406 теста са положителни

Доц. Александър Оскар

Кой е "Лекар на годината 2020"

Теми в развитие Преди 12 часа

Тазгодишният лауреат е офталмолог

<p>Жътварите покоряват Резиденцията в &bdquo;Игри на волята: България&ldquo;</p>

Жътварите покоряват Резиденцията в „Игри на волята: България“

България Преди 12 часа

Ловците ще се отправят към Стопанството, а Рибарите се завръщат отново край Дивата река