Купуването на билети за дългоочакван концерт или за екзотично пътешествие, чиято единствена цел е да бъдат впечатлени околните, не носи щастие.
Не и усещането за такава радост, каквото прави целенасоченото изразходване на пари за нещо, което е наистина важно и интересно за самия човек.
Това показват резултатите от изследване на учени от университета на Сан Франциско, съобщи изданието Journal of Happiness Studies.
Според Райън Хоуел, доцент в катедрата по психология на университета, причината за пазаруването е също толкова важна, колкото е важно и това, което се купува.
Цялото удоволствие се губи, когато човек се сдобива с нещо, само за да впечатли околните.
Заедно с колегите си Хоуел изследвал данните за 241 човека и открил, че нарастващо чувство на удовлетворение и радост са изпитвали хората, чиито придобивки са съответствали на искреното им желание, на интересите им и на ценностната им система.
Те не са се чувствали самотни, били са по-компетентни и самодостатъчни.
Останалите, харчещи пари, за да направят впечатление, са изпитвали същите усещания, но с обратен, с отрицателен знак.
Най-големият въпрос, който трябва да си зададете, е по каква причина купувате нещо, защо го правите.
Мотивацията може да увеличи щастието от придобивката или да ви направи нещастни, твърдят изследователите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!