Н ай-голямата търсачка в интернет "Гугъл" (Google) обяви, че се отказва от опитите си за продажба на реклама във вестниците заради отражението на икономическата криза в сектора и спада на потреблението в САЩ, предадоха световните агенции.
Компанията обяви, че програмата, започнала през 2006 г. , не е донесла очакваните резултати и прекратяването й ще позволи на Гугъл да се концентрира върху по-успешните си дейности на фона на опитите на интернет гиганта да намали разходите.
Проектът на "Гугъл" даваше на рекламодателите възможност чрез интернет да намерят свободно място в колоните на американските вестници и да предложат на редакциите цена за поместване на рекламите.
Експертите от компанията подчертаха, че методът, който е успешен в интернет пространството, не е донесъл очакваната печалба в печатните издания.
Програмата, в която участваха 800 американски вестници, ще бъде закрита на 28 февруари.
"Гугъл" е в процес на съкращаване на разходите си и по-рано обяви първото в историята на компанията съкращаване на работни места, освобождавайки 100 специалисти по наемане на персонал.