Митническата администрация се стреми да бъде обективна във взаимоотношенията си с превозвачите, каза още в интервюто си за предаването "Портфейл" директорът на агенция "Митници". Миналата седмица в същото предаване генералният секретар на Международния съюз на автомобилния транспорт Мартен Марми заяви, че "България е първата страна, в която се налага да уредим спор във Върховния административен съд, отнасящ се до тълкуването на текстовете от Митническата конвенция за международни превози на стоки по покритието на ТИР-карнетите". Съдиите ще трябва да определят случаите, в които агенция "Митници" може да поиска от организацията, който гарантира редовността на ТИР-карнетите, да плати данъците и таксите вместо превозвача.
За около година успяхме да подобрим качеството и от 17-18% коректни данни, които предавахме, и в момента те са между 80% и 85% от целия обем на карнетите, заяви Асен Асенов. Според него това е било постигнато благодарение на усилията и на двете организации, между които било налице отлично сътрудничество. "Всички ще се съгласят, че не само в разпоредбите на конвенцията ТИР, но и в други международни конвенции, към които ние се стремим да се присъединяваме, отговорността при режима транзит се поема от т.нар "отговорно лице по транзитната операция". В случая с конвенцията ТИР за самия превоз от мястото на натоварване и представяне пред получаващото митническо учреждение, отговорно лице е превозвачът", обясни Асен Асенов.
По отношение на около 60-те дела, заведени от превозвачи срещу агенция "Митници", Асенов заяви, че всеки от случаите ще се разглежда индивидуално и ще се разчита на мнението на съда. Според него това би било полезно, защото всяка една конкретизация допълва нормативната база и уеднаквява практиките.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!