Бавно, но сигурно пазарът на мобилни телефони се приближава към заветните 1 млрд. продадени устройства.
Според маркетинговата компания "ABI Research" последното тримесечие на годината ще се окаже решаващо за постигането на тази цел, информира MobileBulgaria.com. През третото тримесечие са купени 245 млн. телефона.
В "ABI Research" смятат, че празниците в края на годината ще бъдат повод производителите да покажат най-доброто, на което са способни, и да предложат на потребителите своите най-добри и с разширени мултимедийни възможности мобилни продукти.
Компаниите в първата петица - "Нокиа" (36%), "Моторола" (23,3%), "Самсунг" (12,5%), "Сони Ериксон" (8,1%) и Ел Джи (6,7%), са увеличили пазарните си дялове за сметка на по-малките производители.
"Самсунг" и "Моторола" са спечелили от продаваните от тях ултратънки телефони, а усилията на "Нокиа" да захрани огромните развиващи се пазари с евтини устройства са причината за намаляването на средната им продажна цена (със 7,8%) и, разбира се, за увеличаване на дела на финландската компания.
Продажбите на 3G телефони не са отчели голям ръст, но за сметка на това на популярност се радват 2,75G устройства, тъй като все повече оператори започват да предлагат EDGE услуги.
Повечето от операторите и производителите обаче планират сериозно предлагане на 3G модели през последното тримесечие на годината.
Неотдавна "Водафон" обяви, че за празниците ще предложи цели 10 телефона, шест от които поддържат 3,5G технологията HSPDA.