Още по темата

„В България има забрана за ползването на мобилни телефони в час. Там е работата, че в България не се изпълняват законите. И причината са не толкова децата, колкото техните родители”, заяви в „Здравей, България” по NOVA Асен Александров, директор на 51-во СУ в София.

Така той коментира въвеждането на забрани за използване на мобилни телефони от децата в училищата във Франция и Гърция.

Американски медии: Българче се самоуби заради играта „Син кит“

Ужасяваща игра оставя мъртви деца

Без телефон или без душ - много хора избират второто

„Родителите на децата от първи до четвърти клас буквално прекаляват. Те се обаждат по 5, по 6, по 10 пъти по време на учебните занятия, с което пречат на учебния процес”, посочи Александров.

Няма как телефоните да се събират на входа преди началото на учебните занятия. Не е възможно чисто технически”, подчерта директорът.

Той поясни, че в 51-во училище родителите на децата от всяка паралелка се разбират за общи правила.

Когато обаче някои свръхзагрижени майки искат да чуват детето си буквално на всеки половин час, това пречи повече на детето и много на учебния процес”, подчерта Александров.

„Ние във всяко кътче на училището имаме Wi-Fi мрежа, която е много по-силна, отколкото например в министерство на образованието. Много го използват в час. Новите учебници са качени онлайн”, поясни директорът.

„Аз съм родител от милеалните поколения, така че за мен е абсолютно нормално. Моята дъщеря, която е на 17 години в момента, имаше смартфон в много ранна възраст”, посочи от своя страна психологът Ина Антонова. „Аз винаги съм държала да имам някакъв контакт с детето си. Никога не съм толерирала отнемането на телефона ѝ. Но винаги сме опитвали да водим разговори за това, че телефонът не е вещ, с която трябва да си запълваш пространството и времето”.

За мен лично училището като възпитател не е достатъчно авторитарно и оттам идва проблемът в контакта не между родители и учители, а между деца и учители”, смята Антонова.

„Виждате какво неуважение се насажда към тези педагози, които в крайна сметка не знам доколко са удовлетворени от професионалното си поприще и заплащане. Но те си позволяват да коментират с децата това, че не се са напълно добре платени, че работят при лоши условия. Това не може да задържи вниманието на едно дете, съответно то бяга в неговата действителност. За това са социалните мрежи, там където възрастово то може да се реализира”, посочи психологът.

Ние живеем в друго динамично време. Едно време не сме виждали родители си толкова рядко, колкото нашите деца ни виждат. И разпадналите се бракове са причина децата да нямат добър контакт с родителите си. Когато са отглеждани от един родител, той е денонощно в някаква борба за оцеляване. В крайна сметка единственият контакт, който имаме бърз и лесен, е с телефоните или със съответните устройства, с които можем да проверим къде е детето и дали е в безопасност”, каза Антонова.

„Проблемът не е в това, как децата използват мобилните устройства, а че родителите не са запознати с нищо, което децата правят”, смята психологът. „Не е трудно да имаш информация, достъп до социалните профили на детето си и да наблюдаваш какво се случва с него във всеки един момент”.

Според Антонова вместо да се отнемат телефоните, трябва да се образоват и родителите, и децата как да използват устройствата.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.