Ср ред международно онлайн изследване 99% от попитаните български учители смятат, че отличната компютърната грамотност
подготвя по-добре учениците за пазара на труда.
Това са съобщили на БТА от компанията за компютърни технологии Intel, цитирайки
данни от изследването, в което са участвали 2 765 учители от 15 страни от Европа,
Близкия изток и от Африка. Сред тях са били и 100 български
учители.
Изследването е правено през 2009 г. и е поръчано в
рамките на програмата Intelо Education Initiative, а проучването е осъществено от Redshift Research - водеща
агенция за изследвания, базирана във Великобритания.
Над три четвърти - 76% от учителите в Европа са убедени, че правителствата трябва да инвестират
повече, за да се увеличи броят на компютрите в училищата.
Учителите смятат, че въвеждането на компютрите и на
дигиталното съдържание в класната стая ще направи обучението
по-забавно и по-интерактивно за учениците. На това мнение са 67% от анкетираните български учители.
70 на сто от всички анкетирани учители смятат, че учениците
трябва да имат преносими компютри за индивидуално учене. На
това мнение са 85% от учителите в Румъния, 77% - в
Русия, 74% от педагозите в Турция и 66% от
българските учители.
Изследването сочи, че реално само 3%
от учениците в Европа, в Близкия изток и в Африка използват
лаптопи за учене.
А учителите споделят, че чрез компютрите могат да задават
индивидуални уроци на всеки ученик. Компютърните технологии
позволяват на учителите да подготвят уроците си според
възможностите на различните ученици.
Могат да
дават задачи на учениците, да им обясняват какво да правят и
след това да ги оставят сами да проучват задачите, за да стигат
до заключения.
На въпроса колко често използвате компютри в класната стая,
25% от анкетираните 100 български учители отговарят, че
по-малко от два часа седмично, други 19% от педагозите -
най-малко един час на ден, а 18% посочват,
че най-малко два часа на ден използват компютри в клас.
Най-много - 38% от анкетираните български учители,
заявяват, че техните ученици между 9 и 12-годишна възраст
използват компютри в училище, а 24% от педагозите
отбелязват, че в тяхното училище компютрите се използват между
13 и 16-годишна възраст.
Според половината от българските учители, участвали в
изследването, на децата на възраст от 5 до 8 години трябва да се даде
достъп до компютър, но под наблюдението на преподавател.
48% от българските учители в изследването заявяват, че
са компетентни, ефективно използват компютрите и знаят за тях
повече от учениците си, а 20% от анкетираните педагози от
България признават, че им е комфортно да използват компютър, но
знанията им за него са по-малко от тези на учениците.
Учители: С компютри децата учат по-добре
Над три четвърти от учителите в Европа са убедени, че правителствата трябва да инвестират повече, за да се увеличи броят на компютрите в училищата
16 юли 2010, 10:36
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!