Ож ждания и есемеси с "шеги"
получават абонати на мобилни оператори, разказаха на БТА потърпевши на измамите.
В един от случаите любезен мъжки глас казва
"Честито! Вие току що спечелихте 1000 лева, защото сте избран на случаен принцип
от радио "Фолк+". До няколко минути ще получите есемес с указание как
да получите парите", след което разговорът прекъсва.
Есемесът обаче не пристига в близките няколко
минути и потърпевшият връща обаждане на номера, от който е бил търсен. Там
обаче никой не отговаря, като междувременно разговорът вече е започнал и това
се отразява на сметката на "спечелилия".
След около 10-на минути се получава есемес от
кратък четирицифрен номер, на който пише "Вие бяхте жертва на телефонно
прецакване! За да прецакате някой с тази шега, изпратете есемес с код 108 и номера
на жертвата си на телефон 1928".
1928 е номерът, от който е получено краткото
съобщение, в което са обещани "инструкциите".
Веднага след първото пристига и второ съобщение,
което гласи: "Ако искате да прослушате всички шеги и да прецакате повече приятели,
наберете номер 191973".
След справка от мобилния оператор става ясно,
че няма как да се разбере кой е поръчал т.нар телефонно прецакване, а услугата като
цяло се поддържа от трета фирма. Мобилният оператор няма отношение към нея.
От Българска национална асоциация на
потребителите коментираха за БТА дали се нарушават права на абонатите на мобилни оператори.
Според Богомил Николов и в двете кратки
съобщения не е посочена цената на услугата - за "прецакване" и за "прослушване
на всички шеги", което е в нарушение на закона за потребителите, където ясно
пише, че всяка услуга или стока трябва да има посочена цена. Независимо дали
мобилният оператор в случая е посредник между потребителя и фирмата,
организираща услугата.
Според Николов конкретният случай, макар да е
шега, наподобява случаи, в които потребители са били подканени да изпращат есемеси
с добавена стойност, за да спечелят награда.
Николов е на мнение, че мобилните оператори
трябва да дават възможност на абонатите си да ограничат или забранят
получаването на есемеси от подобен тип, което те отказват.
От Българската национална асоциация на
потребителите призовават всички, които ползват мобилни, а и стационарни
телефони, при подобни обаждания и съобщения да не реагират по никакъв начин и
да не търсят "мними" печалби.
Измамни "шеги" до мобилните телефони
От Българската национална асоциация на потребителите призовават потребителите да не реагират по никакъв начин на подобни обаждания и есемеси и да не търсят "мними" печалби
4 септември 2010, 11:38
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!