Още по темата

„Според договора всички констатирани дефекти трябва да бъдат отстранени за сметка на изпълнителя. Пътят е приет без никаква забележка от 20-членна приемателна комисия. Дефектите е трябвало да бъдат отстранени до 15 август. Колегите от АПИ са били уведомени на 19 август, че предписанията не са направени. Държавата може да си търси правата по съдебен ред”, коментира регионалният министър Николай Ненков в „Здравей, България” по NOVA.

В становище до медиите от фирмата обясняват, че пътят е въведен в експлоатация две години по-рано – през 2014 г. Катастрофата стана близо до Своге. 

„През периода на приключване на дейностите от наша страна и издаване на Акт 16 пътят е експлоатиран за нуждите на населението от възложителя. Рехабилитацията е осъществена, без да бъде спирано движението по тежкото трасе. Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем да вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача”, заявиха от „Трейс Груп Холд” АД преди ден. 

След инцидента край Своге се оказа, че Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) пет пъти карала фирмата да отстрани дефектите от опасния път. Появиха се много коментари, че некачествен ремонт на пътя е причина за катастрофата. Тази причина беше посочена и след заседанието на ръководните фактори от МВР, Транспортното и Регионалното министерство.

СНИМКИ ОТ МЯСТОТО НА ИНЦИДЕНТА МОЖЕ ДА ВИДИТЕ В ГАЛЕРИЯТА НИ

Министър Нанков гарантира, че всички длъжностни лица със своето действие или бездействие в тази ситуация ще понесат своята отговорност. Пътят се е правил при трима директори на АПИ. 

През 2017 г. КАТ са уведомили АПИ за пътя и са сложени нови табели. 

„Защо е предписан този асфалт и приет по този начин е работа на процесуално-следствените органи да установят причината за това. Ние ще окажем пълно съдействие”, допълни Николай Нанков.

Странно е това как новоремонтиран път има дефекти, смята той. Той все още е в гаранция. Няма други случаи при които фирма да откаже да оправи пътя. 

По думите на Нанков в страната има 48 подобни участъка, които правят аквапланинг. Те се ремонтират приоритетно.

Той заяви, че след като фирмата не е отстранила дефектите, ще стартира процедура по привеждане на банковата гаранция на изпълнителя. Той ще проверява дали това е направено. Този мярка обаче прекратява гаранционната поддръжка. 

"Не съм убеден, че парите по гаранцията ще стигнат", каза още той.

Нанков посочи, че няма как да се спре пътят, защото е важен. 

За мантинелата, която експерти нарекоха вафлена коричка, Нанков заяви, че тя е поставена съотвено изискванията. Експертиза ще докаже така ли е това. 

Днес е ден на национален траур заради трагедията, при която около 17 часа в събота автобус, превозващ екскурзианти, падна от 20 метра, загинаха 16 души, трима са в тежко състояние в "Пирогов", една жена в Окръжна. Шофьорът на фирмата е карал с превишена скорост - 53 км/ч, при 40 км/ч. 

Повечето от загиналите са от софийското село Световрачане, сред тях е и момче на 13 години.

До този момент разследващите не са установили точната причина за трагичния инцидент. Основните направления, по които се работи, са три – действията на водача, изправността на автобуса, както и техническото състояние на пътния участък.

Ден на национален траур заради трагедията в Искърското дефиле

Прокуратурата разследва: Превоазвач, водач, път

Коланите в автобусите - кога ще има

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram