"УниКредит Булбанк" получи приза „Банка на годината 2011“ в България от международното списание The Banker, част от групата на Financial Times.
Най-престижната награда в банковия сектор беше връчена вчера вечерта на главния изпълнителен директор на "УниКредит Булбанк" Левон Хампарцумян и главния оперативен директор на банката Андреа Казини на официална церемония в Лондон.
Ежегодните награди на The Banker са кулминацията на различните класации през годината по страни, като те са известни във финансовите среди и като "банковите Оскари".
Призът е истинско признание за отличната работа на УниКредит Булбанк през годината и награда за служителите и клиентите на банката броени дни преди банкерския празник, коментира Левон Хампарцумян.
Той допълни, че в предизвикателната икономическа обстановка, стратегията на "УниКредит Булбанк" има две основни цели – банката да продължи да подкрепя клиентите си като осигурява отлично обслужване и бърз отговор на нуждите им, и едновременно с това да се представя по-добре от пазара.
Хампарцумян определи като най-големият успех на "УниКредит Булбанк" това, че банката е успяла в последните години да опрости процедурите и да направи продуктите си близки до потребителите.
Това позволи на банката да запази лидерската си позиция по най-важните показатели като депозити, кредити, капитал, печалба и др. през годините, посочи Хампарцумян.
Кризата в еврозоната и регулаторните реформи се превърнаха в сериозен тест за издръжливостта на банките.
Наградите "Банка на годината" на The Banker отличават онези банки, които са се справили с предизвикателствата, демонстрирайки иновативност и икономическа ефективност, посочват в официалното си съобщение за обявяване на победителите от списанието.
Журито на The Banker отчита, че 2011 е била една от най-тежките години, които повечето банкери са преживявали, заради дълговата криза, съмненията около посоката на развитие на американската икономика и страховете за китайската банкова система.
"Въпреки всички спънки обаче, по-голяма част от кандидатстващите за отличието „Банка на годината“ институции, са направили много повече от това просто да оцелеят. Те още веднъж са показали уменията си да са иновативни и да създават продукти, от които да печелят клиентите и икономиките, в които оперират", посочват от The Banker.
Кандидатите трябваше да предоставят данни за приходите, активите, Tier 1 капитала си и възвръщаемостта на капитала. Но добрите показатели, сами по себе си, не са били достатъчни.
Журито на The Banker е търсило доказателства, че банките, избрани за победители в съответните държави наистина поставят стандартите в бранша – независимо дали използват нови технологии, показали са иновативност или са използвали разходно-ефективни начини за разширяване на бизнеса.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!