Германският концерн "Адидас" (Adidas.com) пуска на пазара маратонки за най-бедните, които ще се продават за по-малко от едно евро.
Автор на идеята и модела е носителят на Нобелова награда за мир проф. Мухамад Юнус.
"Целта на проекта е да предложим обувки, които предпазват от масово разпространените в Бангладеш инфекции, които се предизвикват от червеи и са опасни за здравето.
Маратонките ще са достъпни за най-бедните там", съобщи говорителят на "Адидас" Ян Рунау и добави, че те ще бъдат пуснати на пазара още следващата година.
Обувките ще се произвеждат в страната от местни работници, както Юнус посъветвал "Адидас".
Професорът по икономика, известен като "банкерът на бедните", говори за цена от под едно евро.
От фирмата обаче не съобщават колко точно ще струват специалните обувки и добавят, че "едно евро" е по-скоро концепция и не значи, че ще бъдат толкова евтини. В цената ще бъдат калкулирани единствено разходите за труд и материали, без да се начислява печалба.
Не се знае дали на маратонките ще стои емблемата на "Адидас". По думите на Рунау се е обсъждал вариантът изобщо да няма лого, но това тепърва щяло да бъде решено.
Преди дни проф. Мухамад Юнус заяви, че иска да открие в Бангладеш текстилна фабрика заедно с германския гигант за каталожна търговия "Ото" (Otto.de).
Той и основаната от него банка за микрокредити "Грамин", която помага на най-бедните в страната, получиха Нобеловата награда за мир през 2006 г. (NobelPrize.org). Изборът беше мотивиран с "усилията на лауреатите да насърчат икономическото и социалното развитие на най-ниско обществено равнище".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!