К огато човек чуе "еко" дрехи, обикновено си мисли за грубо и неудобно облекло, подобно на средновековно свещеническо расо, което би изкупило греховете му към майката природа.
Дизайнерите обаче са на друго мнение - "еко" дрехите са направени от естествени материи и на тях все по-често се изписват "зелени" послания. Това обаче не означава отказ от стила и елегантността.
"Не изисква кой знае какви усилия да замениш политическите послания и закачливите фрази. Намерението ни не е да сочим с пръст, или да правим политическа пропаганда.
Не искаме и да принуждаваме нашите потребители да приемат философия, която им е чужда. Целта ни е да предложим на хората стил, съчетан със социална отговорност", коментира Джо Малузо, президент на семейната компания "Brand of the Free", която се гордее с етичните послания, които красят дрехите й.
"Brand of the Free" продава фланелки, на които има графики и текстове, които са провокативни, но не се натрапват.
"Ние съчетаваме изчистен дизайн с прости изображения, които оставят трайно впечатление. Въпреки че буквите са големи, идеите се прокрадват деликатно. Харесва ни да представяме прости обекти или мисли по неочакван начин", обяснява дизайнерът Майк Малузо.
Представянето на "зелените" идеи придава образователен елемент на облеклото. Освен това деликатно напомня, че трябва да се мисли позитивно и отговорно.
Андреа Ейърс, собственик на "Tees for Change", казва, че прави моделите си от естествен памук и бамбукови материали. Тя призовава своите клиенти да посадят по едно дърво за всяка закупена дреха от нейните колекции и се включва в организирането на акциите.
Дизайнерът Боби Уигинс от "Moral Fabric" споделя как неотдавна установил, че много от неговите клиенти споделят философията за здравословен живот и хармония с природата.
Това допълнително го стимулирало да продължи "еко" линията. За дрехите си Уигинс използва естествен сертифициран памук, произведен в САЩ или Перу.
"С риск да прозвучи изтъркано, ние трябва да оставим природата в по-добро състояние, от това, в което сме я заварили", казва Бернадет Малузо от "Brand of the Free".
Дрехите могат да удовлетворяват едновременно както модните изисквания на клиентите, така и нуждите на околната среда.
Дори купуването на една "обикновена" тениска е крачка напред към възпитаването на интерес и отговорност към съдбата на природата. По този начин хората доброволно разпространяват посланието "мисли зелено".