Още по темата

Новооткрити вкаменелости промениха досегашната времева линия за първия полет на птиците, съобщава БиБиСи. Според последните открития на учени от Китайската академия на науките, първите птици всъщност са се появили по-рано от очакваното - преди 120 млн. години, по времето на динозаврите.

Как динозавър на 112 млн. години се е превърнал в 3D статуя

Откриха фосили от странен динозавър

Вкаменелостите са открити в Китай, като са на птицата Pterygornis dapingfangensi, която е живяла в североизточната част на днешен Китай. Тя това е вторият открит скелет от вида и е много добре запазен.

Откриха вкаменелости на бременно влечуго на 245 млн. години

Откритието означава, че типичните характеристики в скелетите на птиците са се появили повече от 40 млн. години по-рано от смятаното досега. Още тогава са се зародили промените в костната структура, които да създадат лек, но здрав скелет.

Откритата вкаменелост е най-старият скелет на птица досега, като има слети кости на ръцете, за да са максимално близо до крила, както и напълно слети кости на тазовия пояс. Данните на китайските учени са прегледани от Стив Брусат от Университета на Единбург и са публикувани в журнала PNAS.

Учени разгадаха голяма загадка за бебета динозаври

Той коментира, че костната структура на древната птица съдържа фундаментални характеристики, намиращи се и в скелетите на птиците днес. Те са е от ключово значение, за да имат достатъчно здрав скелет и устойчивост да могат да летят. Според учените в древността има множество летящи видове с различни костни структури и сякаш природата е експериментирала докато намери структурата на най-здравия скелет.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК