Изкуственият интелект ще коства 6% работни места до 5 години
Източник: ЕПА/БГНЕС
4

В рамките на следващите 5 години изкуственият интелект ще коства 6% от работните места по света, прогнозира анализаторската компания Forrester. Според нея това ще е само началото на големи промени, съобщава американската телевизия CNBC.

"До 2021 г. ще започне разбиваща приливна вълна. Решения, които използват изкуствен интелект, ще започнат да заменят работниците. Най-голямо ще е отражението върху транспорта, логистиката, обслужването на клиенти и услугите", коментира Браян Хопкинс, който е вицепрезидент на Forrester.

ИТ гигантите заедно изготвят правилата за развитие на изкуствен интелект

След пет години изкуственият интелект ще може да разбира човешкия език още по-добре. Първите чат ботове (алгоритми, които разговарят с потребителите чрез чат приложения) вече се използват. В момента те не са особено ефективни, но полагат основата за бързо развитие, защото придобиват много и ценна информация за начина, по който хората комуникират.

В рамките на следващите три до пет години чатботовете ще станат все по-масови, прогнозират анализаторите. Освен това до пет години големите компании като Facebook и Google ще са готови с базовите си услуги с изкуствен интелект и ще ги предложат на бизнеса. Така все повече компании ще могат да използват изкуствен интелект в своя бизнес и това ще ускори процеса на неговото развитие допълнително.

Google работи по бутон, който може да предотврати бунт на изкуствен интелект

Всичко това ще се отрази върху работните места. Самоуправляващите се автомобили ще костват работата на някои шофьори. Асистентите в магазините също ще могат да бъдат заменени от говорещи роботи.

Only 6%? Sounds like a conservatively low number to me. https://t.co/NERZe4DHbD

— Grady Booch(@Grady_Booch) September 13, 2016

Компаниите вече имат голям интерес към технологията. Чат приложението на Facebook Messenger например позволява такива чатботове и вече има над 33 000 такива, които се използват от компании. Чрез тях те намаляват разходите си за дежурни оператори в центровете за връзка с клиенти. Такива оператори винаги ще са необходими за специфичните случаи, но постепенно ботовете ще могат да се справят с все повече ситуации и ще намалят броя на необходимите служители. Това ще се случва във все повече сегменти, смятат анализаторите.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Как да се подготвим за Никулден
Ексклузивно

Как да се подготвим за Никулден

Преди 13 часа
Бъдещата кралица разказа, че синът ѝ иска да е постоянно покрай тях
Ексклузивно

Малкият син на Кейт и Уилям проговори

Преди 15 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини