Още по темата

Изкуственият интелект е гореща тема в света на технологиите и ще е такава още доста време. В момента всяка компания в сферата би искала да е сред първите, които предлагат достатъчно ефективен в даден сегмент изкуствен интелект. Някои компании желаят това толкова много, че са готови и на измами, съобщава Guardian. Една от набиращите популярност измами е представянето на услуги с изкуствен интелект, които всъщност се извършват от съвсем реални хора.

Интернет все още не е спасен от "унищожение"

Социалните мрежи са като "поведенчески кокаин"

Темата придоби внимание след като The Wall Street Journal публикува информация, че компании предлагат различни услуги за подобряване на работата на Gmail, например умни отговори. В случая на компанията Edison Software, тя например не споменала в условията на услугата си, че реални хора също ще преглеждат писмата на потребителите, за да подбират или проверяват умните отговори, които се подготвят от изкуствения ѝ интелект.

Има и доста други примери. Компанията Spinvox например беше обвинена преди години, че софтуерът ѝ за конвертиране на гласови съобщения в текст всъщност представлява хора, които набират думите на ръка. Услугите на ботовете-асистенти X.ai и Clara също бяха обвинени, че всъщност са хора на 12-часови смени. Фирмата Expensify също призна миналата година, че поне част от касовите бележки, които обработва софтуерът ѝ, реално се въвеждат от хора.

Как да защитим Gmail профила си от нежелан достъп

Google обеща да не прави оръжия с изкуствен интелект

В някои случаи измамата не е целенасочена. Някои компании например използват реални хора, чиято дейност се използва за обучението на самия изкуствен интелект. Проблемът е, че пропускат да споменат тази подробност на потребителите, които мислят, че никой не чете данните им. В други случаи обаче се прилага методът "излъжи докато успееш" и съвсем умишлено се използват хора докато изкуственият интелект реално стане способен на представената услуга.

Някои от компаниите не виждат проблем с това. "Симулираш какво ще бъде крайното преживяване. А когато става дума за изкуствен интелект, има човек зад завесата, вместо алгоритъм", коментира Алисън Дарси, основател на бота-психолог Woebot. Тя допълва, че са нужни много средства и усилия за създаването на добър изкуствен интелект и понякога компаниите първо искат да видят дали има достатъчен интерес за услугата им, преди да инвестират. Все пак Дарси е съгласна, че липсата на прозрачност вреди на технологията и създава притеснения и недоверие сред хората.

На практика това превръща хората инструмент за прототип на изкуствения интелект, смята Грегъри Кобергег, изпълнителен директор на ReadMe.

Как могат да ни разпознаят по сайтовете, които посещаваме

Три проблема застрашават бъдещето на Интернет

Остава и въпросът доколко етично е това. Проучване на учени от Университета на Южна Калифорния показва, че хората са склонни да споделят и разкриват повече, когато си мислят, че взаимодействат с машина, отколкото с човек, особено когато става дума за дигитални услуги.

Виртуалният Google Assistant стреля с реален пистолет

Говорещият Google уплаши хората с реализма си

Наскоро и Google изпита този проблем от първа ръка с новата си услуга Google Duplex. Тя симулира реални телефонни оператори, които да приемат заявки, резервации и да отговарят на базови въпроси. Поведението на изкуствения интелект е толкова реалистично, че предизвика недоволството на хората. Затова Google обяви, че занапред услугата ще се идентифицира пред потребителите, които взаимодействат с нея, за да знаят, че не говорят с реален човек.

Без телефон или без душ - много хора избират второто

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.