Министерството на транспорта на САЩ съобщи, че ще поиска "Тойота" да бъде наказана с максималната глоба от 16,4 млн. долара, понеже компанията не уведомила правителството навреме за дефекта в педала за газта.
Производителите са задължени юридически да уведомяват регулатора в рамките на пет работни дни, ако установят дефект, свързан с безопасността.
Регулаторните органи установили чрез документите, получени от "Тойота", че компанията знаела за заяждащия педал поне от септември 2009 г.
Изтеглянето от пазара на около 2,3 млн. коли в САЩ бе обявено в края на януари.
Това ще бъде най-голямата глоба, налагана някога на производител на автомобили от американското правителство, отбелязва Ройтерс.
Предишната най-голяма глоба бе 1 млн. долара за "Дженерал мотърс" заради неизправност на чистачките в модела от 2002-2003 г.
Според данни, изнесени в американските медии, броят на загиналите заради проблеми с педала на газта на модели на "Тойота" по пътищата в САЩ за периода 2000 - 2010 година е достигнал 34 души.
За отстраняването на дефекти "Тойота" изтегли по цял свят 8,5 млн. коли.
Ръководството на японската компания обяви, че ще оборудва повечето модели "Тойота" и "Лексус" с програми, които не позволяват на колите да се ускоряват при едновременно натискане на педалите на газта и спирачката.
След скандала, предизвикан от дефектите на японския концерн, американският гигант "Дженерал мотърс" обяви, че превантивно ще оборудва новите си автомобили с електронен контрол, който да гарантира намаляване на скоростта, дори ако педалът за газта "залепне".
Новата функция, с която ще разполагат до две години всички модели на GM, освен това ще понижава мощността на двигателя, ако шофьорът натисне едновременно педалите на спирачката и на газта.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!