Австриец иска да рециклира своя електромобил, но никой не се наема
Пожарникари потушават пламналото дилърство на Tesla в Краули, Западен Съсекс, Англия.   
Източник: Getty Images/Guliver
15

Е лектромобилите са основната тема в автомобилната индустрия. Но изниква проблем, който се очертава като изключително сложен за решаване. Точно такъв е случаят с австриецът Доминик Фреймут, който се чувства „изоставен от производителя“.

Доминик е щастлив собственик на Tesla Model S, докато преди месец не се врязва в дърво, в резултат на което колата се възпламенява. За щастие Доминик успява да излезе невредим. Пожарникарите се принуждават да докарат голям контейнер с вода, в който спускат горящото возило, за да неутрализират риска от повторно възпламеняване на батерията. Такъв съществува още 2-3 дни след инцидента.

Големият проблем след тази случка е свързан с намирането на фирма, която да утилизира изгорялата Tesla. Той казва, че никой не иска да се заеме с този проблем и неговата непредсказуема литиево-йонна батерия, тежаща 600 кг.

За да рециклира колата си, Доминик се обръща към австрийския партньор на Tesla за утилизация. На сайта на Tesla се казва, че „ÖCAR Automobile Recycling разполага с много оторизирани партньори за рециклиране, лицензирани от министерството на околната среда“.

Но от пресслужбата на ÖCAR казват, че „нямат права“ да рециклират автомобила Tesla. Доминик разбира, че много компании въобще не искат да имат нищо общо с батериите на Tesla, защото те са пожароопасни и никой не знае какво ще им е поведението след авария.

Експерт по утилизацията на компания Schwaz DAKA заявява, че никой не знае какъв е съставът на опасните вещества в самите батерии. Това е така, защото производителите на батериите държат тези съставки в тайна, за да не загубят своето конкурентно преимущество.

Проблемът на литиево-йонните батерии се крие във факта, че центровете за рециклиране тепърва започват да се изграждат. Знае се, че американската Toxco, най-големият преработчик на акумулатори, подготвя откриването на първия завод за преработка на литиево-йонни батерии.

Теорията казва, че ако литиево-йонната батерия е напълно изтощена, тя се разглобява, за да се сортират металите. Но проблемът е, ако в батерията е останал заряд. Тогава тя трябва да се замрази в течен азот, след което да се разбие на парчета. В замръзнал вид те не могат да се възпламенят. След това започва отделянето на металите. Но това е на теория. На практика тепърва ще научаваме повече за процеса (и проблемите) на рециклиране на литиево-йонните батерии.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Е-колите „изяждат“ 9500 работни места в Audi

Поредните бомбастични „новини” от Илон Мъск

Представиха първия електрически Lexus

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

15 коментара
 
Стайко Стайков
Ексклузивно

Стайко Стайков остава на свобода

Преди 9 часа
<p>Борисов обясни защо се въоръжаваме</p>
Ексклузивно

Борисов обясни защо се въоръжаваме

Преди 11 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини