Тествахме китайския Geely Coolray, който ще се продава в България
Източник: CarMarket.bg

Ф разата „китайското нашествие” спокойно може да си съперничи по популярност с „електрическата революция”. Досега нито Европа е залята от „китайската вълна”, нито революцията се е случила, но аз продължавам да следя с особен интерес и двете теми, защото новините и процесите около тях превъзхождат в пъти тези, които диктуваха хода на събитията преди 4-5 години.

Но не само това, смятам, че и двете ще се реализират. Ще оставя за момента темата AC/DC, за да кажа, че аз не страдам от многото стереотипи, завладели обществото ни. Единствената ми вътрешна спирачка е, че в Европа все още няма достатъчно голяма база данни, за да се види какво се случва с тези коли след няколко години експлоатация.

От друга гледна точка, след първия ми близък контакт с Geely Coolray, мога да кажа, че той обори по всички точки ниското ми очакване към този автомобил. И причината е предишният ми контакт от преди 10-ина години с китайски автомобили, тези, на които някой беше сложил невярното и подвеждащо Made in BG. Заради тях сега очаквах същия ужас: нещо, което не може да върви, не може да завива и най-плашещото – да не може да спира.

Зад волана на Geely Coolray

Но за тези 10-ина години скокът, който китайските автомобили са направили, е драстично по-голям от този, който преди десетилетия първо направиха японските, а след това корейските автомобили. Последните две се развиха с темповете на израстване на едно дете, докато при китайските автомобили темповете на развитие е като при животните, изпреварва човешкото в пъти като време.

Източник: CarMarket.bg

Причината е, че китайците имат абсолютно всичко, с което разполагат и западните компании, защото те се съгласиха на драго сърце да им го дадат. Да не говорим, че на електрическия фронт изпреварват т. нар. наследствени производители. А да споменавам ли неограничения финансов ресурс, с който разполагат китайците?!

Две нови китайски марки дебютират в България

Да, китайската революция не се е случила все още в Европа, дори продажбите са смешно малко, но самият факт, че Карлос Тавареш и Лука де Мео, шефове съответно на Stallantis и Renault Group, получават ортикарии, когато чуят за китайски марки в Европа, говори красноречиво, че това е на път да се случи. Скоро ще започнат да произвеждат тук и да продават съизмерими като качество продукти, но на по-ниска цена. Ето в това вече вярвам. Толкова, колкото вярвам и в това, че българският клиент ще си остане силно скептичен към китайските марки, колкото продължава да ползва сравнението за „борче, мачка и *****”, когато на маса изказва компетентно мнение за френските марки.

Източник: CarMarket.bg

И за бях скептично настроен, признавам си. Но след близката ми среща с Geely Coolray, който от 2018 г. до днес има над 800 000 продажби по света, спокойно мога да заявя, че автомобилът ме впечатли изключително много.

Това е моделът, с който китайският гигант се очаква да стъпи официално на българския пазар през следващите месеци. В момента се водят разговори с потенциални дистрибутори. Кои ще са те, тепърва ще разберем, словенските ни домакини не пожелаха да разкрият, но в екипа си имат българин, който ще е трансмисията за осъществяване на този процес в страната ни.

Наш домакин бе словенската група SEEAG, която търси партньори за страната ни. В Република Северна Македония вече работи шоурум на Geely, в Румъния стартират със 7 – 9 дилърства, като амбициите им са догодина този брой да се удвоят.

SEEAG оперира в 12 държави от Югоизточна Европа, като през 2023 г. оборотът е 600 млн. евро. Продадените автомобили в региона са около 22 000. Групата е представител на Volvo, Kia, SsangYong (KG Mobility), Geely и Link & Co, като последната марка също е интересна, защото очакваме тя също да се появи на родния пазар.

Източник: CarMarket.bg

Geely Coolray е бил подложен наскоро на фейслифт, но промените са такива и толкова много, че може да се нарече напълно нов модел. Тук говорим за автомобил от сегмент B+ в класа на SUV-овете, изразяващо се в дължина от 4,38 м. Като конкуренти може да маркираме Peugeot 2008 (4,3 м) с 1,2-литров мотор със 130 к.с. и 230 Нм; Skoda Karoq (4,4 м) с 1,5-литров двигател със 150 к.с. и 250 Нм; Seat Ateca (4,38 м) с 1,5-литров агрегат със 150 к.с. и 250 Нм. Преимуществото на Coolray е в мощността, която достига до 172 к.с. и цели 290 Нм, параметри, с които преките конкуренти не могат да се похвалят.

Трябва да изтъкнем и друг факт, досега моделът се е предлагал с 3-цилиндров двигател, но вече моторът е 4-цилиндров, поне в това отношение не би следвало да има подмятания, че ще се случи след 100 000 км, но кой знае.

Източник: CarMarket.bg

Иначе, що касае външното излъчване, Coolray изглежда доста приятно. Тук е търсено внушение за спортни качества (с такива моделът не разполага), като дизайнерите наистина са направили един много добре изглеждащ пакет. Признавам, задният спойлер и четирите (активни) ауспуха на мен ми идват в повече, но като цяло от Coolray струи едно cool излъчване.

Гигантската решетка в черен гланц е нещо, с което трябва да се свикне, предният сплитер и задният дифузьор ефективна работа не вършат, но пък ще има хора, на които да им харесат. На мен ми допадат стреловидната форма на LED фаровете, която е допълнена от подобен като форма сив детайл под тях, заедно с фалшиви отвори за охлаждане на колелата, като целият този клъстер е доста привлекателен.

Подробности за интериора, задвижването и пътното поведение може да прочетете на CarMarket.bg

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Тръмп: Разочарован съм от Путин

Тръмп: Разочарован съм от Путин

Свят Преди 4 часа

Тръмп: Владимир и аз имахме много добри отношения, вероятно все още имаме

Теодор-Чикагото и Гизем изплуваха от Блатото след зрелищни победи в “Игри на волята”

Теодор-Чикагото и Гизем изплуваха от Блатото след зрелищни победи в “Игри на волята”

Любопитно Преди 4 часа

Гребецът Георги Стойчев-Шопа отпадна от надпреварата поради медицински причини

Почина легендата на соул музиката Д'Анджело

Почина легендата на соул музиката Д'Анджело

Свят Преди 7 часа

Той си отиде на 51 години

Протест във Варна в подкрепа на Благомир Коцев

Протест във Варна в подкрепа на Благомир Коцев

България Преди 7 часа

Писмо на Коцев до Европейския комитет на регионите

Министърът на правосъдието поиска наказания за четирима нотариуси

Министърът на правосъдието поиска наказания за четирима нотариуси

България Преди 8 часа

Дисциплинарните производства са в резултат от извършени проверки

Премиерът Росен Желязков отмени правителственото заседание утре

Премиерът Росен Желязков отмени правителственото заседание утре

България Преди 9 часа

Насроченото за сряда заседание трябваше да е редовно за кабинета и за него беше обявен дневен ред в 24 точки

Френският премиер ще замрази пенсионната реформа в опит да спаси правителството

Френският премиер ще замрази пенсионната реформа в опит да спаси правителството

Свят Преди 10 часа

Себастиен Лекорню подари голяма победа на Социалистическата партия

Златен медальон, свързан с Хенри VIII, се продава за 3.5 милиона паунда

Златен медальон, свързан с Хенри VIII, се продава за 3.5 милиона паунда

Любопитно Преди 10 часа

„Тюдорското сърце е може би един от най-невероятните предмети от английската история, откривани някога"

от ляво на дясно - Ива Григорова председател БАПРА, Иван Янакиев председател БДВО и Весислава Антонова - модератор на събитието

Първи по рода си доклад очертава ролята на PR комуникациите в българския бизнес

Любопитно Преди 10 часа

Той бе представен от Българското дружество за връзки с обществеността и Българската асоциация на PR агенциите, и показва стратегическата функция на PR специалистите

Министър Пешев награди световния шампион в щангите Карлос Насар

Министър Пешев награди световния шампион в щангите Карлос Насар

България Преди 11 часа

Треньорският щаб на световния шампион също ще бъде награден с парична премия

Барак Обама призна за „дефицит“ в брака си с Мишел

Барак Обама призна за „дефицит“ в брака си с Мишел

Любопитно Преди 11 часа

Барак Обама наскоро сподели, че двата му президентски мандата са поставили сериозно напрежение върху брака му

Зрителите решават кой ще бъде номиниран в Big Brother тази седмица

Зрителите решават кой ще бъде номиниран в Big Brother тази седмица

Любопитно Преди 11 часа

Те могат да подкрепят любимия си съквартирант в приложението NOVA PLAY

Жена преби учителка с тръба пред класа

Жена преби учителка с тръба пред класа

България Преди 11 часа

Жертвата е с причинена лека телесна повреда

Винопроизводител беше убит от собствената си преса за грозде

Винопроизводител беше убит от собствената си преса за грозде

Свят Преди 11 часа

Мъжът загуби живота си дни преди 45-ия си рожден ден

От утре претеглят превозните средства в движение

От утре претеглят превозните средства в движение

България Преди 11 часа

Иван Иванов отбеляза, че само в рамките на днешния ден, преди да започнат санкционирането, има 200 нарушения с претоварване.