A1 иска да обори мита, че дигитализацията е скъпа
1
  1. Какви са основните дигитални предизвикателства пред бизнеса в сегашната ситуация?

Настоящата ситуация подейства като катализатор за много от процесите в бизнеса, които бяха започнали от по-рано с развитието на технологиите. Дигиталната трансформация е един от най-видимите и проявленията ѝ бяха във всички аспекти – дистанционна работа, онлайн общуване с клиенти, предлагане на продукти и услуги по интернет и други. Предизвикателствата, които бих посочил като ключови, са изострянето на необходимостта от гъвкавост и ефективност на работа на фирмите и осъзнаването на нуждата от по-интензивна комуникация с потребителите. Технологичните решения, които А1 предлага на своите бизнес клиенти, помагат на компаниите да се справят със сегашната ситуация и да повишават конкурентоспособността си.

  1. Малките и средни компании често виждат дигитализацията като нещо твърде сложно и скъпо, как може да им се помогне?

Една от целите, които си поставяме, е именно да оборим този мит. Повечето услуги, които предлагаме на малките и средните предприятия, не изискват предварителни инвестиции в оборудване. Друго предимство е, че като делегират на А1 дейностите, които изискват специализирана експертиза, това спестява на мениджърите трудностите по намиране на персонал. Фокусираме се върху това да предлагаме услугите на абонаментен принцип, така че да дадем гъвкавост на фирмите. За една малка или средна по размер компания това е от голямо значение, тъй като еднократните първоначални инвестиции биха ги затруднили.

  1. Присъствието на всяка компания в интернет и социалните мрежи вече е задължително. То обаче изисква и опит. Какво може да направи една компания, за да изгради добро онлайн присъствие?

Онлайн присъствието на компаниите не бива да е самоцел и отдавна вече изисква много повече от уеб сайт - тип „визитка“. За да носи ползи, то трябва да е достатъчно информативно и привлекателно, така че клиентите бързо и лесно да намират това, което им е нужно и да имат възможност да взаимодействат с бранда.

Източник: iStock

В социалните мрежи изискванията към компаниите са дори още по-специфични. Както в много други области, за да се постигнат добри резултати – повече потенциални клиенти, повече продажби, повече добри отзиви от продуктите и услугите, представянето в интернет и социалните мрежи трябва да се прави професионално. Идентифицирахме трудностите, които част от нашите клиенти срещат в това отношение и създадохме няколко услуги, с които да подкрепим маркетинговите им усилия в дигиталната среда.

Една от тях е А1 Smart Social media, с която фирмите получават професионално създадени бизнес профили в най-популярните социални мрежи Facebook и Instagram. Това обаче е само първата стъпка за успешното онлайн присъствие, затова сме включили в услугата и ежеседмично привлекателно съдържание, съобразено както с концепцията на клиента, така и с изискванията на съответните мрежи. Макар и съвсем наскоро обявена, услугата вече се радва на интерес и сред клиентите ни са представители на различни сектори - вериги мебелни магазини, сладкарници и други.

  1. Как се приемат мобилните приложения от страна на малките и средните компании като начин за общуване с потребителите?

Бих казал, че все повече компании проявяват интерес към този тип комуникация с клиентите си, но не всички имат технологичния и финансов ресурс да създадат приложение за бизнеса си. Затова предлагаме услугата А1 Smart App, с която фирмите получават специално мобилно приложение за бизнеса си. То е с тяхното лого и функционалности, според спецификите на дейността им.

Мисля, че е важно малките и средните компании да не пренебрегват този тип канали, тъй като така могат по-интензивно да общуват с потребителите си и да ги превърнат в лоялни клиенти. Представете си, че любимото ви кафене ви информира за промяна в работното си време, или пък за нов специалитет – лесно и удобно – директно в телефона Ви. По същия начин бихте могли и Вие да върнете обратна връзка или да зададете въпрос. Това ниво на персонализиране на контакта между компанията и потребителя определено оказват влияние.

Пример за такъв подход са приложенията, които създадохме за ресторант Petru’s, дистрибуторска компания за кафе Bellissimo-coffee, Студио за Йога „ЛОТОС“, ресторант Порто Малтезе и много други.

  1. Говорейки за онлайн присъствие, пазаруването по интернет също се радва на все по-голям интерес. Затова доста търговци искат да имат онлайн магазин. Как могат да го създадат?

Пазаруването онлайн е световна тенденция, чието развитие допълнително се ускори от извънредната ситуация с коронавируса. Желанието на търговците да продават онлайн е разбираемо, но част от тях имат опасения, че създаването на електронен магазин ще им отнеме много време и ресурси. Други се притесняват, че за да поддържат този канал за продажби, ще им е нужен още персонал, който на този етап не могат да си позволят. Затова предлагаме услугата А1 Smart e-shop.

С нея клиентите на А1 получават изграден онлайн магазин за техните продукти, който е със собствен домейн и модерен дизайн. Изработката се прави от екип на А1, а след това представител на клиента получава необходимото обучение, за да работи с него. Така мениджърите или служителите могат сами да управляват магазина. Процесът се случва доста по-бързо, отколкото ако фирмата избере вариант с програмиране на т.нар. custom онлайн магазин, а използването след това е лесно и удобно – както за служителите, така и за техните потребители. Решението предлага възможността за интеграция с куриерски фирми за лесно създаване на товарителници и изпращане на поръчките, както и адаптивната версия за мобилни устройства. Услугата е удобен вариант за бизнеси от много сектори. Сред клиентите ни, които успешно използват услугата са компании, занимаващи се с продажба на дрехи и аксесоари https://pronta.bg/, сладкарството - https://markrit.com/, строителните материали - https://shopprofitech.com/index.php и други.

Освен ефективност и приятно потребителско изживяване, с А1 Smart e-shop мениджърите могат да реализират значителни икономии от наем и поддръжка на търговски площи, което също не е без значение за цялостната ефективност на бизнеса им.

  1. Как дигиталните услуги могат да помогнат и на физическите бизнеси, като например ресторант или магазин, който иска да създаде по-добра атмосфера за клиентите?

Дигиталните услуги в никакъв случай не са територия само за дигиталните бизнеси. Преди да потърсят физическа локация, днешните потребители най-често търсят информация онлайн. Според скорошно изследване на НСИ близо 53% от българите ползват активно социални мрежи, а почти 38% разчитат на интернет за информация за продукти и услуги. Ето защо, не би било пресилено да се каже, че в днешния дигитален свят клиентското изживяване започва още преди реално да пристъпите в даден обект.

Източник: iStock

Добър вариант за компаниите, които посрещат клиенти на място, са например виртуалните разходки, които създаваме с услугата A1 Smart View. Така още в интернет пространството техните бъдещи посетители могат да усетят атмосферата, което често играе важна роля при взимане на решение за покупка.

Много сме горди с факта, че виртуалните разходки, които създаваме за клиентите, са привлекли близо 11 милиона разглеждания до момента. Зоологическата градина в София, е генерирала близо 500 хиляди гледания и до момента е най-популярната от виртуалните разходки, които сме правили. Доста привлекателни за потребителите са и обиколките в Болница „Вита“, видяна близо 320 хиляди пъти, и Софийската математическа гимназия - виртуално посетена над 200 хиляди пъти. Само виртуалните обиколки, които сме направили за клиенти в сектора на образованието са генерирали над 2 милиона гледания, което е добър пример за това, че днешният потребител не само предпочита, но и вече изисква от компаниите да са онлайн – по модерен и атрактивен начин.

Предлагаме също и услуга за създаване на динамични видеа, която е все по-търсена от компаниите и вече имаме реализирани проекти с редица хотели, ресторанти, спортни зали и други.

По отношение на създаването на приятна атмосфера в търговските обекти, дигиталните услуги също могат да играят важна роля. Собствениците на заведения, хотели и други търговски обекти, например, могат да използват музика за създаването на приятна атмосфера за своите клиенти с една от нашите услуги. Ключовото при Дигитално радио от А1, е, че решава едно от сериозните затруднения - уреждането на правата за публично излъчване. Този сложен процес се поема изцяло от екипа на А1 и партньорите ни от Медиа 35, а в зависимост от предпочитанията си, мениджърите могат да изберат различни варианти на музикално оформление. Важно е да се отбележи също, че услугата се доставя чрез стрийминг и не се влияе от стабилността на интернет връзката. Това я прави много подходяща за обекти в отдалечени планински райони, например. 

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Директорът на СРЗИ Данчо Пенчев подаде оставка

Директорът на СРЗИ Данчо Пенчев подаде оставка

Теми в развитие Преди 3 минути

Тя е приета от Министъра на здравеопазването

Тъмната страна на "зелената" енергия

Тъмната страна на "зелената" енергия

Свят Преди 12 минути

ВЕИ имат все по-голямо пряко въздействие върху природата

<p>Кога да очакваме първия сняг</p>

Кога да очакваме първия сняг

България Преди 43 минути

Вижте прогнозата на синоптикът от НИМХ Красимир Стоев

Ще предаде ли Калин своя приятел Борис в „Братя”?

Ще предаде ли Калин своя приятел Борис в „Братя”?

Любопитно Преди 1 час

Не пропускайте криминалната драма всеки делничен ден от 22:30 ч. по NOVA

САЩ със закон за защита от космическите процеси

САЩ със закон за защита от космическите процеси

Технологии Преди 1 час

Агенциите ще трябва да разработят технологии, които да предвиждат и предпазват от опасното "време"

Гергана Малкоданска

Гери Малкоданска: Вирусът удря слабите места

Теми в развитие Преди 1 час

Синоптикът на NOVA описа сблъсъка си с COVID-19

Влак прегази жена край Плевен

Влак прегази жена край Плевен

България Преди 1 час

Направените проби за алкохол на машиниста и помощника на влака са отрицателни

Шефът на кабинета на Тръмп: Няма да контролираме ковид - 19

Шефът на кабинета на Тръмп: Няма да контролираме ковид - 19

Теми в развитие Преди 1 час

Тръмп: Дори и без ваксините, обръщаме кривата

Вучич пожела бързо оздравяване на Бойко Борисов

Вучич пожела бързо оздравяване на Бойко Борисов

Теми в развитие Преди 1 час

"Скъпи приятелю, ще победиш", написа сръбският президент в официалния си профил в Twitter

<p>Адв. Марковски: Държавата да раздава маски на хората</p>

Адв. Марковски: Държавата да раздава маски на хората

Теми в развитие Преди 2 часа

Според закона е нужно те да бъдат закупени със средства от държавния бюджет

Пощенска марка върху тоалетна хартия дава ценни указания за COVID-19

Пощенска марка върху тоалетна хартия дава ценни указания за COVID-19

Любопитно Преди 2 часа

Една пощенска марка в Австрия дава ценни указания за коронавируса. Тя може да намери и друго приложение при нужда

BMW Серия 4 Купе 2018

Какво карат най-грубите водачи на пътя

Технологии Преди 5 часа

Най-грубите американци на пътя гравитират към по-спортни модели и марки.

До 20 градуса днес, какво ще е времето през новата седмица

До 20 градуса днес, какво ще е времето през новата седмица

България Преди 5 часа

Преди обяд на отделни места в низините и котловините ще има мъгла

Архив

Умна покривка разпознава храна и предмети на масата

Технологии Преди 6 часа

Тя може да напомня на човек да си вземе телефона, когато си тръгва

Проф.Балтов: Президентът Радев трябва да е под карантина, въпреки отрицателния тест

Проф.Балтов: Президентът Радев трябва да е под карантина, въпреки отрицателния тест

Теми в развитие Преди 14 часа

Според директора на "Пирогов" училищата не трябва да затварят, но университетите могат да минат на онлайн обучение

Снимка: архив

109-а вечер на протести

България Преди 15 часа

Протестиращите отново се събраха в "триъгълника на властта"