Задачата на кампанията е да откаже хората от нелегалното сваляне на музика от интернет, което някои от аналитиците считат за една от главните причини за по-слабите продажби на дискове. През първата половина на 2002 г. оборотът на световната музикална индустрия е спаднал със 7%. По данни на специалисти, всеки месец от мрежата се свалят над 2,6 милиарда музикални файла.
"Ние се опитваме да накараме меломаните да разберат, че нелегалната обмяна на файлове, е също като да отидете в магазин и да откраднете диск", обясни Хиларин Розен от RIAA. "Много хора не разбират, че свалянето на песни от обменните сайтове или която и да е нелицензирана интернет служба е просто кражба на музика".
Акцията е поредната крачка предприета от звукозаписните компании срещу обмяната на файловете. Освен рекламните кампании обаче RIAA преследва по съдебен път сайтове, компании и отделни участници в процеса на "кражбата".
Трябва да се има предвид, че рекламната кампания може да предизвика и обратен ефект. Така например, анонсирайки акцията, отговорният за борбата с пиратството в Universal Music Group Дейвид Бенджамин заяви, че обмяната на файлове нанася големи щети на певците и обикновените трудещи се в музикалната индустрия, които, по думите му, "работят честно, за да имат покрив над главата и да нахранят децата си". Не е особено сигурно обаче, дали подобен призив идващ от устата на артисти-мултимилионери, ще произведе впечатление на феновете, повечето от които се оплакват, че дисковете са прекалено скъпи, а по-голямата част от песните в тях не струват.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!