Всяко IPO по принцип предизвиква съществени изменения във фирмената култура и конкурентните предимства на популярната търсачка могат да бъдат заличени, ако създателите Лари Пейдж и Сергей Брин са принудени да се съобразяват с темпото на Уолстрийт.
Според Питър Тиъл, който направи своята компания PayPal публична през 2002 г., преди да я продаде на eBay за 1,3 млрд. долара, всяко IPO подобрява отчетността, но невинаги носи изгоди в дългосрочен план. Излизането на борсата премества акцента от стремежа за изграждане на добър бизнес към усилията за постигане на финансови резултати за всяко тримесечие.
Отказвайки да коментират предстоящото IPO, създателите на Google неколкократно заявяваха, че не бързат да правят компанията публична. Тяхната неохота обаче изглежда изненадваща, като се имат предвид огромните средства, които ще влязат в Google.
За това съществуват няколко обяснения. След като компанията стане публична, много от служителите, които притежават акции, ще станат толкова богати, че просто ще напуснат Google и ще започнат свой бизнес. Наред с това, компанията може да загуби част от своята гъвкавост и да стане заложник на краткосрочните интереси на Уолстрийт.
Според различни оценки двамата основатели на Google притежават общо 1/3 от компанията - дял, който ще струва между 15 и 25 млрд. долара след излизането на борсата, коментира Yahoo.com.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!